Hela bilden

"Jag var tjugo år när jag kom till Sverige från Iran. Idag är jag chef för 8 000 personer, har fått höga betyg för mitt ledarskap och har blivit utsedd till Sveriges mäktigaste kvinna i näringslivet. Den som vill kan se min karriär som en framgångshistoria. Men det är inte om den framgången jag vill berätta i den här boken. Jag har något mycket viktigare att säga.”

Azita Shariati berättar om ett ledarskap styrt av värderingar och hur dessa har formats av hennes uppväxt och situationer som hon ställts inför. Här delar hon med sig av erfarenheter från sitt yrkesliv och vägen dit. Att få människor att snabbt hantera förändringar är kanske den viktigaste uppgiften för en chef, idag och imorgon. I en tid där förändringstanken är ständigt närvarande är det en framgångsfaktor.

Boken vänder sig till dig som vill ta del av ett inspirerande ledarskap som lockar till att tänka nytt om jämställdhet, mångfald och förändringsarbete. Azita berättar också om ett liv i barndomens Iran och om att bygga en tillvaro i Sverige. Det är en engagerande berättelse av en självklar ledare.

Om författarna
Azita Shariati kom till Sverige utan nätverk och utan att kunna språket. Idag är hon vd för Sodexo i Sverige, ett av världens ledande service managementföretag. Hon har blivit utsedd till Sveriges mäktigaste a¬ ärs kvinna av Veckans A¬ ärer, Årets superkommunikatör av tidningen Resumé och vunnit Inspirational Role Model of the Year på European Diversity Awards. Hela bilden är hennes debutbok.

Hon har skrivit boken tillsammans med Fredrik Emdén.

Fakta om boken
Hela bilden