Magiskt och kusligt på Skansen

Ta med ungarna till Skansen under höstlovet, den 27:e oktober till 4:e november, om du vågar. Det bjuds på älvor och troll, skräckfilmer och sagor om vålnader och underjordiska varelser. Kloka gumman ger råd och den som vill kan vandra till vargarna i mörkret. Temat är folktro och magi.

Under de magiska dagarna är programmet anpassat för barn från sex år.
Måndagen 29 oktober till fredagen 2 november erbjuds, förutom mycket av det som redan nämnts, vandringar bland mystiska väsen, rysliga historier och spökpyssel.

Under två kusliga kvällar, tisdagen den 30 oktober och torsdagen den 1 november, kan barn över tolv år vandra bland skogsväsen och gengångare. Den som törs kan lyssna på historier om gastar och döingar och i Seglora kyrka spelas magiska dunder. Den pysselsugne kan tillverka egna amuletter, trollkors eller örtpåsar.

Utvalda delar av programmet pågår även dagtid lördag och söndag, 3-4 november. Hela programmet hittar du här. Kontakta Skansens pressekreterare Christina Hamnqvist 08-442 81 97 eller christina.hamnqvist@skansen.se om du har frågor om höstlovsprogrammet.

Skansen är en av de drygt 150 kulturutvövare som annonserar hos Kulturtavlorna.