Vilken är Sveriges bästa kulturblogg? Nominera din favorit!

För tredje året arrangeras Stora Kulturbloggpriset. Det är öppet för alla att lämna förslag fram till den 15 oktober. Vinnaren kommer att presenteras den 27 november på en gala på en teater i Stockholm.

Stora Kulturbloggpriset är ett sätt att visa uppskattning för de många bra bloggar och sajter som finns om kultur. Kultur är viktig, det ger människor nya infallsvinklar, det ger människor vidgade vyer. Med kultur som böcker, film, teater, bild och foto kan du uppleva andra människors öden. I fantasin kan du besöka andra platser, andra tidsåldrar. Med kultur kan du utveckla ditt språk, hitta nya sidor hos dig själv, lära dig mer om livet, världen, kärleken och hatet, om det onda och det goda.

Kulturbloggen vill lyfta fram alla bra bloggar och sajter som finns om musik, film, teater, konst, kulturpolitik, böcker, kulturdebatt och foto/bilder. Kulturbloggen har i samarbete med Bloggtidningen och Thord Daniel Hedengren instiftat Stora Kulturbloggpriset. Kulturbloggen samarbetar även med Kulturdirekt som finns representerad i juryn.

Ta chansen att förslå din favoritblogg!

Så här går det till: Fram till den 15 oktober kan alla  lämna förslag på vilka bloggar de vill ska nomineras. Nomineringarna skickas till nominera@storakulturbloggpriset.com

Därefter tar en jury vid som utser vilka fem bloggar som ska nomineras i de fyra kategorierna (musik, film, litteratur och övriga). Två av de nominerade bloggarna ur varje kategori nomineras också till Kulturbloggarnas Kulturblogg – priset för alla kategorier.

Bakom priset ligger Kulturbloggen i samarbete med webbutvecklaren Thord Daniel Hedengren och sponsorer som bokförlag, IT-företag, teatrar och fackförbundet DIK. Förra året skedde prisutdelningen i Lejonkulan på Dramaten och popbandet Fuchsia och Staffan Hellstrand och Sulo och Anna Hamilton spelade och kulturpolitikern och tidigare kulturministern Leif Pagrotsky delade ut priserna. Förra årets vinnare var Weird Science, Operalogg, Pocketblogg och 365 saker.

Mer på Stora Kulturbloggprisets sajt:

Om du vill veta mer om Stora Kulturbloggpriset kontakta:
Rosemari Södergren
Mobil 070- 777 3915