Framtidsmat med Renée Voltaire

En av Sveriges mest kända eko-kockar, Renée Voltaire, kommer att sätta ihop menyn på KRAVs Framtidsdag den 12:e november.

– Jag hoppas att maten kommer att förmedla en smak av känsla och kärlek. Att maten smakar ”på riktigt”, säger Renée Voltaire.

Renée Voltaire har skapat en egen matfilosofi och på sin hemsida skriver hon att den är ”en salig blandning av allt från raw food till yoga och ekologisk odling.”

– Renée är en modern kock med en tydlig KRAV-profil. Det är jätteroligt att hon vill hjälpa oss med maten på Framtidsdagen, säger Pia Högström, Marknadschef KRAV.

Framtidsdagen den 12:e november är en dag för att fira att KRAV fyller 25 år i år.

– Aldrig förr har vi ordnat en gigantisk workshop, en Framtidsdag, där alla som arbetar för att utveckla och förbättra eko-marknaden samlas för att prata om hur vi kan fortsätta leda utvecklingen, säger Pia Högström.

KRAVs Framtidsdag äger rum på Stockholmsmässan i Älvsjö, i anslutning till mässorna Det goda köket och Allt om hälsa. Menyn som Renée Voltaire tar fram kommer att lagas i Mässrestaurangen och menyn består enbart av KRAV-godkända produkter från flera olika varumärken.

Pia Högström, Marknadschef, KRAV 018 17 45 03
Kristin Cooper, Pressansvarig, KRAV 018 17 45 06

KRAV är miljömärkningen för ekologisk mat. Vi utgår från den ekologiska grunden och ställer dessutom höga kvalitétskrav på bland annat god djuromsorg, socialt ansvar och minskad klimatpåverkan. KRAV-certifierad mat odlas utan kemiska bekämpningsmedel och innehåller bara naturliga tillsatser.

• Tillsammans med konsumenter, producenter och handeln har KRAV under 25 års tid drivit fram en ekologisk marknad i Sverige.
• I dag finns det cirka 3 600 KRAV-lantbrukare, 5 500 KRAV-certifierade produkter och cirka 180 importörer.
• Alla KRAV-produkter kontrolleras.