Konsumentföreningen Stockholm och Hygglo ingår samarbete

Konsumentföreningen Stockholm (KfS) och Hygglo har ingått ett samarbete som gör det extra förmånligt för KfS medlemmar att hyra ut prylar via Hygglo.

Möjligheten att hyra, dela eller låna saker istället för att själv äga dem har ökat senaste tiden. Hygglo har funnits sedan 2016 och har sedan starten hjälpt över 10.000 personer att hyra och hyra ut sina saker. KfS och Hygglo har nu inlett ett samarbete som innebär att KfS medlemmar får 10 % rabatt vid uthyrning via Hygglo. Dessutom skänker KfS ett träd till Vi-skogen varje gång en medlem hyr ut något på Hygglo.

– Just samarbeten med koppling till delningsekonomi är något som våra medlemmar efterfrågat och därför känns det kul att vi kan erbjuda det tillsammans med Hygglo. Genom att börja dela, låna och hyra prylar minskar produktionen av nya varor, som är en stor belastning på klimat och miljö, säger Lars Ericson, vd på KfS.

Hygglo har idag 45.000 besökare per månad och 7.000 objekt för uthyrning. Ola Degerfors, en av bolagets tre grundare, är glad över samarbetet med KfS.

– Vi vill få människor att använda sina saker mer genom att dela dem med andra. Därför är vi mycket glada över samarbetet med KfS och vi hoppas att många medlemmar upptäcker att det är både enkelt och billigt att hyra prylar, säger Ola Degerfors, vd på Hygglo.

Läs mer om samarbetet här.

Vid frågor, kontakta:

Johan Thidell, projektledare KfS, 070-398 52 99

Ola Degerfors, vd Hygglo, 073-348 42 62

På torsdag 14 juni talar Johan Thidell, projektledare på KfS och Ola Degerfors, vd på Hygglo om hur man skapar medlemsnytta med delningsekonomi, under ett frukostseminarium som U&We arrangerar. Läs mer eller anmäl dig här.

Följ oss på Twitter