Lailas Mjölmix får ny design

Lailas Mjölmix får ny design

Under våren har Lailas Mjölmixer fått en ny uppdaterad design och säljs numera under varumärket Kockens. Det är endast designen som har förändrats, innehållet är detsamma som det alltid har varit. Kockens har under flera år producerat och marknadsfört Lailas och sedan en tid tillbaka står Kockens även som ägare till varumärket.

Glutenfritt är en kategori som växer och Lailas Mjölmixer har ökat i popularitet de senaste åren” säger Johan Tornakull, vice VD på Kockens AB.

De nya kapslarna kommer rulla ut i butik under de närmsta månaderna.

Lailas Mjölmix är basmixer och kan ersätta mjöl i bröd, kakor och maträtter. Mjölmixerna är fria från mjölk och ägg. Degen kladdar inte och är lätt att knåda och kavla. Nästan som en "vanlig mjöldeg". Bröd och bullar smular mindre och upplevs som färska längre.

Lailas Mjölmixer finns i tre olika sorter. Läs gärna mer om produkterna på kockens.se

För mer information, kontakta gärna:

Emma Larsson, Marknadskoordinator

Telefon: 044-28 65 55 eller emma.larsson@kockens.se