Låt världens smaker besöka ditt kök

Låt världens smaker besöka ditt kök

Nu lanserar Kockens en helt ny serie av kryddblandningar i samarbete med mångfaldsprojektet Kryddor Från Rosengård. Serien består av sex smakrika kryddblandningar från världens kök. Framtagna och provsmakade av personer från respektive land eller region, allt för att din smakupplevelse skall bli så fulländad som möjligt. Kryddblandningarna lanseras i smakerna Falafel, Harissa, Kafta, Kofta Masala, Sju Kryddor och Pimienta Roja. För att hjälpa dig på traven kommer även en spännande receptfolder finnas i din butik.

Nu kan även Du bjuda på mat med sitt ursprung i fjärran länder. Vi på Kockens har i samarbete med Kryddor Från Rosengård tagit fram sex olika unika kryddblandningar för att bredda kryddsortimentet ytterligare på marknaden och göra din matlagning intressantare. Kryddor Från Rosengård känns igen från TV, när de år 2010 var med i TV4 Nyhetsmorgon och lagade mat.

”Vi har fått ett fantastiskt gensvar från inköparna på kedjorna. Många svenskar har sina rötter i de aktuella regionerna och förhoppningsvis kan denna lansering hjälpa till att sprida deras matkultur i Sverige” säger Johan Tornakull, Vice VD på Kockens.

”Kryddan som jag representerar är kafta och används flitigt i det libanesiska köket. Att få pryda omslaget på en krydda som kommer att säljas i hela Sverige känns fantastiskt. Det betyder inte bara mycket för mig utan för hela Rosengård”, säger Ghenwa Nahim som medverkar i Kryddor från Rosengård.

Kockens Kryddor från Rosengård kommer du att hitta såväl som på ICA, COOP, Willys och City Gross från v 40.

Högupplösta bilder finns att ladda ner på kockens.se

För mer information, kontakta gärna:

Annelie Dremo, Marknadskoordinator

E-mail: annelie.dremo@kockens.se

Regioner

Kockens har varit en del av matlagningen i Sverige sedan 1916. Med ett brett sortiment av kryddor, buljonger, dressingmixer, potatismjöl, redning, potatismos och desserter hjälper vi proffskockar såväl som hemmakockar att lyckas i köket.

Vi är glada att kunna erbjuda högkvalitativa produkter som höjer matglädjen i ditt kök.

Låt maten smaka!