Vinterns nyheter på Kläppen i Sälen

Vinterns nyheter på Kläppen i Sälen!

I år firar Kläppen 30 år och det firar man med massor av erbjudanden bl.a. 20 % rabatt på skipass, skidskola och skidhyra under vecka 2-4.

Till säsongen byggs en ny lift till husen i Horrmundbergets stugby. Flera av husen får ski in – ski out läge. Team Sportia på Tranantorget byggs ut och öppnar en ny profilbutik med allt du kan tänka dig från iPhone skal till väskor och kläder. Kläppen tänker lite extra på barnen i år, därför har alla skyltar på berget fått djurmotiv så att barnen har lättare att hitta. Kläppens Trolle och Trolla kan du hälsa på i sin nya Trollkoja i Barnområdet.

För längdåkningsälskare har spåret på toppen fått en förbindelse med Myrspåret i stugområdet, vilket gör spåret över 20 km långt. Redan till vecka 47 öppnar det första längdspåret med elbelysning och skidåkning dygnet runt.

Och i allt det vintervita tänker Kläppen grönt och fortsätter arbetet med energieffektivisering.

Snowpark
Kläppen har under många år varit en av de anläggningar som har varit ledande på snowpark fronten och detta år är inte något undantag. Till denna säsong byggs inte mindre än 4 stora parker.

Junior snowpark
8848 Junior Snowpark är utmaningen för de yngre som befinner sig någonstans mittemellan vanlig skidåkning och vår mer avancerade park.

Bluepark
Tillsammans med Snowboard proffset Kalle Olsson bygger Kläppen en större modell av Jibarena i familjebacken.  Arenan kommer att ha flera olika lines och supportas av en knapplift för de som inte orkar gå. Varje vecka kommer ett veckoevent att hållas med fokus på hela familjen.

Blå linjen
Till denna säsong flyttar den Blå linjen ner till pisten utanför Team Sportia butiken på Kläppentorget. Parken kommer att bli permanent under hela säsongen och har premiär åkning med eventet Make it happen och deras final den 15 december.

Kläppen Snowpark
Kläppen snowpark har under många år varit Sveriges största park. Till denna säsong byggs det om helt och hållet i parken. Den röda sidan kommer att fyllas med enbart rails och boxar i massor av kombinationer. Den tidigare svart sidan kommer nu att få röda och svarta hopp och kickar. Vecka 14 hålls total SM i grenarna Snowboard, Freestyle skidor och Skicross.

Marknad- och försäljningschef

Vi brinner för skidåkning. Det har vi gjort enda sedan den dag Kläppen öppnade, för snart 30 år sedan. Det går inte att ta miste på att vi som arbetar på Kläppen drivs av passion. För vad är det annars som gör att det hörs goa skratt från pistmaskinförarna redan klockan 03.00 på morgonen? Och vad annat än passion kan förklara att Per Eriksson, vår grundare, vet exakt i vilken grad backen lutar intill Tranan, uträknat för att barnen ska hinna in på toaletten innan olyckan är framme.

Vi tror att det är just passionen och hjärtat i det vi gör bidrar till att vi är bäst på många saker. Sveriges bästa snowpark – nio år i rad – säger en hel del. Vad som kanske inte syns är alla de timmar och nätter våra snowboardåkare skissat, ritat, byggt, rivit ner, byggt igen och igen. För att till slut få avnjuta resultatet.
  Att mammor och pappor om och om igen uttrycker att vi har Nordens bästa familjeanläggning är ett betyg som vi utan undantag tilldelar våra medarbetare. Det är ju de, återigen med passion för sin uppgift, som ser till att våra gäster på riktigt får uppleva avkoppling, enkelhet och ett bemötande som förmedlar kvalitet, trygghet och värme.

Sist men inte minst har vi vår Kläppensnö, som skiljer sig en hel del från ”vanlig snö”. Tack vare att Per Eriksson valde västra sidan för att skapa sitt familjeparadis, har vi idag perfekta väderförhållanden. Tillsammans med våra medarbetares ambition att erbjuda högkvalitativ skidåkning, kan vi stolt välkomna skidentusiatser till åkning på vad många menar är Sveriges bästa snö.