Kläppen lanserar interaktiv pistkarta

Kläppen Ski Resort i Sälen är inte något litet berg med några barnbackar och några branter. Egentligen är det bara det du ser när du passerar förbi på riksväg 271. Anläggningen omfattar 34 nedfarter med en totallängd på 34,8 kilometer i fyra väderstreck och till det 21 liftar. Fall höjden ligger på 315 meter och toppen är på ca 660 meter över havet.

-Vi har under många år funderat på hur vi kan visa upp den fantastiska anläggningen som ligger mjukt inbäddad i granskogen på Horrmundberget. Tanken på en Interaktiv pistkarta har funnits under många år men då har det varit flash-lösningar som vi själva inte har haft möjlighet att uppdatera.

Magnus Noppa berättar vidare att den nya programlösningen är byggd i epi Server av Furillo Digital Agency. Den ligger i den ordinarie CMS lösningen för att uppdatera hemsidan. Det unika med lösningen är att vi hanterar alla lager själva och kan uppdatera med bilder, video eller andra lager.

Till sommaren kan vi byta ut till en sommarkarta över berget och visa vandringsleder eller cykelleder. Detta är bara början på kartan då nya lager kommer löpande. Vi har ställt frågan till våra besökare på Facebook och Twitter om vad de vill se. Två bra förslag kom in efter två minuter och det var ett lager för Kläppens maskotar Trolle & Trolle med bilder/film och ett lager med bilder där vi visar besökarnas egna bilder från berget.

Vill du ta en närmare titt på pistkartan så hittar du den på www.Klappen.se/iMap

Kontakt:

Marknad- och försäljningschef