Stefan Krook ny VD för Kivra

Stefan Krook ny VD för Kivra

Stefan Krook växlar idag upp sitt engagemang och tillträder som VD för den mobila Posten-utmanaren Kivra. Kivra är, med sin digitala brevlåda, på väg att revolutionera sättet som post distribueras. Stefan har stor erfarenhet av att, som VD, leda unga bolag i branscher i förändring. Han har tidigare startat och drivit ett telebolag (Glocalnet), ett elbolag (GodEl) samt ett finansbolag (GodFond).

- För mig är Kivra just nu det mest spännande bolaget i världen som tar sig an utmaningen att skapa en digital post. Med sin idé kommer Kivra kunna digitalisera en stor del av den post som idag skickas från företag, organisationer och myndigheter till privatpersoner. Som jag ser det är Kivra ytterligare ett svenskt bolag som snabbt positionerar sig inom en spännande framtidsbransch, kommenterar Stefan Krook.

- När jag träffade Stefan första gången var jag tydlig med vad jag anser är fundamentalt för att bygga ett framgångsrikt och spännande bolag. I min värld handlar det om tur, timing och genomförande. Just genomförande är helt beroende av teamet på plats och nu har Kivra ett dream team på alla positioner, säger Kivras grundare Robert Wahlström. Alla nystartade bolag går igenom olika faser och i den fas vi nu går in i finns det ingen bättre kandidat till VD-rollen än just Stefan. Stefan är i högsta grad medgrundare till det som idag är Kivra och jag är mer än glad över att Stefan tackade ja till uppdraget, avslutar Robert Wahlström.

- Jag är oerhört glad över att Robert bett mig anta utmaningen att leda Kivras dream team med nyckelpersoner som bl.a. haft centrala roller i två av Sveriges främsta internationella ”tech bolag” - Klarna och TAT, säger Stefan Krook. Robert kommer nu ha möjlighet att fullt ut jobba med de frågor som han brinner för på Kivra såsom affärsutveckling och försäljning.

Robert Wahlström, tidigare affärsutvecklingschef på Klarna, grundade 2010 ett bolag som lanserade tjänsten Kreditkopia. Efter att framgångsrikt ha etablerat en verksamhet som distribuerar kreditupplysningskopior digitalt ändrades fokus i början av 2012 i samband med att Stefan Krook (och Karl-Johan Persson) valde att investera i bolaget och Stefan blev bolagets ordförande. Bolaget bytte namn till Kivra och man utvecklar nu en bredare tjänst. Den nya tjänsten, en digital brevlåda, lanseras i januari 2013 och kommer förenkla vardagen för människor genom att låta dem ta emot, hantera och arkivera post som de vanligtvis får i sin fysiska brevlåda, direkt i mobilen!

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Krook, VD för Kivra.
stefan.krook@kivra.com

Robert Wahlström, Grundare Kivra.
robert.wahlstrom@kivra.com