E.ON väljer Kivra för digitalisering av fakturor

E.ON väljer Kivra för digitalisering av fakturor

Introduktionen av digital fakturering via Kivra är ett led i E.ON:s kontinuerliga arbete med digitalisering och kvalitetssäkring av kundkontakten. Tack vare den lösning som Postnord Strålfors har utvecklat kan E.ON nu erbjuda alla sina kunder möjligheten att ta emot och betala fakturor digitalt via Kivra.

Kivra är en säker digital kanal kopplad till en verifierad individs personnummer dit avsändare kan skicka viktig post såsom exempelvis fakturor, årsbesked och lönespecifikationer. Hundratusentals personer i Sverige använder redan tjänsten och just nu skickar över 550 ledande företag och myndigheter sin post via Kivra.

E.ON väljer nu att digitalisera fakturor via Kivra, det innebär att kunder som redan använder Kivra automatiskt kommer att börja få sina fakturor digitalt.

- Digitalisering, hållbarhet och att göra saker på kundens villkor är tre centrala frågor för oss. Vi behöver vara i de forum där våra kunder befinner sig och använda oss av lösningar som underlättar i deras vardag. Kivra samlar alla dessa nyttor i en och samma tjänst. Våra kunder har olika behov och många av våra kunder har redan valt att ansluta sig till Kivra. Det är därför självklart för oss att ta steget in i den digitala världen i samarbete med Kivra, säger Kjetil Vetlejord, Head of Digital på E.ON Nordic.

De som redan använder Kivra kommer automatiskt börja få all E.ON-post digitalt. För de som ännu inte registrerat sig på Kivra kan man enkelt och kostnadsfritt registrera sig med Mobilt BankID på www.kivra.com.

- Vi är väldigt glada och stolta över att E.ON, som ett av Sveriges största elbolag med fokus på hållbara lösningar, väljer Kivra som en partner för sin kundkommunikation, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Gemensam partner och möjliggörare för samarbetet mellan Kivra och E.ON är Postnord Strålfors.

- Vi hjälper våra kunder med moderna kommunikationslösningar. Därför är vi glada över att kunna hjälpa E.ON i digitaliseringsarbetet genom att vara en möjliggörare i transformationen från fysisk post till säker digital post, säger Jeanette Wittgren, Key Account Manager Postnord Strålfors.

För mer information, kontakta gärna:
Kjetil Vetlejord, Head of Digital på E.ON Nordic, kjetil.vetlejord@eon.se, 072 221 98 20

Om E.ON
E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har 3 300 medarbetare i Norden och omsatte under 2014 drygt 34 miljarder kronor. E.ON investerar miljarder varje år i vårt långsiktiga förvaltande och utvecklande av svensk energiproduktion, samt i utvecklingsprojekt inom hållbara städer samt smarta nät. Läs mer på www.eon.se

Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Hundratusentals personer i Sverige använder Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet  Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Kivra för privatpersoner:

Kivra för företag: