Attendo väljer Kivra för lönespecifikationerna inför GDPR

Attendo, Nordens ledande privata leverantör av omsorgs- och vårdtjänster, går i januari över till att skicka alla sina medarbetares lönespecifikationer via Kivra. För att säkra personuppgiftshanteringen inför GDPR och leverera känslig information på ett säkert sätt digitalt väljer Attendo därmed att sluta skicka ut lönespecifikationerna via email. Över 12 000 Attendomedarbetare i Sverige kommer från och med januari att börja ta emot sina lönespecifikationer i Kivra.

- Med Kivra väljer vi en säker digital kanal där våra medarbetare tar emot och läser lönespecifikationen från oss och behåller den privat även efter att en anställning tagit slut. Dessutom når vi medarbetarna i en hållbar kanal som är relevant för medarbetarna som privatpersoner och som kan utformas efter deras behov. Direktintegrationen av Kivra i lönesystemet Bluegarden HR-plus ger oss också en effektiv intern process, säger Rosie Carlberg, Administrativ Chef, Attendo Sverige.

Attendos val av Kivra ligger i linje med vad många andra svenska arbetsgivare nu gör för att förbereda sig inför GDPR och samtidigt möta medarbetarna i en relevant och användbar tjänst. Kivra har blivit en standard på marknaden för säker och effektiv medarbetarkommunikation och antalet arbetsgivare som kopplar upp sig växer fortsatt kraftigt. Just nu skickas över 130 000 lönespecifikationer månadsvis till medarbetare i hundratals organisationer, stora som såväl som små.

- Vi är glada att Attendo ansluter sig till den långa raden av arbetsgivare som nu väljer Kivra för att distribuera lönespecifikationer på ett säkert och användarvänligt sätt. Dessutom gör Attendos medarbetare tillsammans en insats för miljön när de börjar ta emot annan post digitalt i Kivra vilket förstås är extra roligt, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig! Du får direkt ett mailsvar med telefonnummer till våra områdesansvariga.

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Nu har snart två miljoner människor ställt om sin viktiga post till den digitala brevlådan Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png