4 miljoner kunder erbjuds möjligheten att få sin post digitalt när AMF inleder samarbete med Kivra

AMF inleder samarbete med Kivra och erbjuder därmed sina 4 miljoner kunder möjligheten att ta emot och hantera post i en säker digital brevlåda.

Kivra är Sveriges främsta operatör av säkra digitala brevlådor för viktig kundkommunikation. Nära 1000 företag och myndigheter skickar idag sin post digitalt till över en miljon användare via Kivra. Tjänstepensionsbolaget AMF inleder nu ett samarbete med Kivra som innebär att de erbjuder sina runt 4 miljoner kunder möjligheten att få post från AMF digitalt, istället för hem i brevlådan.

- AMF är ett av Sveriges ledande pensionsbolag så vi är oerhört stolta och glada över att de nu väljer att samarbeta med oss för att kunna erbjuda 4 miljoner kunder möjligheten att få sin post digitalt, säger Stefan Krook, VD Kivra.

- Vi vill erbjuda våra kunder enkla och trygga lösningar. Det i kombination med att väldigt många av våra kunder redan använder Kivra gör att det blir naturligt för oss att erbjuda dem möjligheten att få post från oss digitalt den vägen. Att det även är ett sätt att minska miljöpåverkan är givetvis också mycket positivt, och i linje med vår ambition att hållbarhet ska genomsyra hela vår verksamhet. Vi ser fram emot ett fint samarbete där vi kan stärka våra kundrelationer ytterligare, säger Cecilia Rosendahl-Lavén, Chef Marknad och Kommunikation AMF.

För mer information, kontakta gärna:
Cecilia Rosendahl-Lavén, Chef Marknad och Kommunikation AMF, cecilia.rosendahl-Laven@amf.se, 070 606 84 80

Om AMF
AMF är tjänstepensionsbolaget för alla som söker enkla och trygga pensionslösningar med hög avkastning till låg kostnad. LO och Svenskt Näringsliv äger till lika delar aktiebolaget AMF som drivs enligt ömsesidiga principer där vinsten i sin helhet tillfaller spararna. Koncernen AMF förvaltar totalt cirka 580 miljarder kronor i aktier, fastigheter och räntebärande papper åt cirka 4 miljoner sparare. AMF Fastigheter AB och AMF Fonder AB är helägda dotterbolag till AMF. Läs mer på www.amf.se

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Fyll i dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig! Du får direkt ett mailsvar med telefonnummer till våra områdesansvariga.

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över en miljon personer i Sverige använder redan Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png