Reumatikerförbundet rekommenderar ny förpackning

Kiviks Musteri är först i Norden med en ny förpackning, Tetra Brik Aseptic Edge som rekommenderas av reumatikerförbundet. Den är extra lätt att öppna och att hälla ur. Dessutom har den en tät återförslutning vilket minskar risken för att bakterier frodas i innehållet. Återförslutningen innebär även att förpackningen kan läggas ner.

- Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder en bättre och mer praktisk förpackning till samma pris, säger Malena Borgström, produktchef Kiviks Musteri.

Den nya förpackningen kommer att användas till Kiviks Musteris omtyckta soppor, juicer och krämer. Soppor och juicer finns på plats ute i handeln senast i slutet av september medan krämerna kommer i den nya för- packningen strax efter årsskiftet.

För mer information kontakta,

Malena Borgström
Produktchef Kiviks Musteri AB
Tel: 0414-719 32 Mobil: 0703-87 19 40
E-mail: malena.borgstrom@kiviksmusteri.se

Kiviks Musteri AB drivs av fjärde generationen Åkesson. Musteriet ligger kvar på sin ursprungliga plats, mitt bland äppelodlingarna på Österlen. I koncernen ingår bland annat varumärkena Kiviks Musteri, Åkesson och Åkesson Kronovalls Vinslott samt affärsområdet Kronovalls Vinslott.