Nyheter från Kiviks Musteri

I år lanserar Kiviks Musteri en rad nya produkter i sin Musteributik. I en första omgång släpps nu tre nya marmelader och en ny dessertsås. Sammanlagt blir det ett brett erbjudande av marmelader, chutneys och drycker som är unika för Musteributiken.

De senaste åren har smakkombinationer varit populära och det märks även på årets nyheter. Nu släpps marmelader med smakerna jordgubb/rabarber, hallon/fläder och björnbär/citron. Dessutom lanseras en dessertsås med smak av päron/kardemumma.

- Vi har en tradition i att sylta och safta på säsongens frukter och bär och vi har märkt att detta är mycket uppskattat. Samtidigt klarar vårt musteri än så länge inte av att göra några större mängder, utan istället tar vi fram små exklusiva serier som vi säljer i vår egen butik. På det sättet märker vi direkt vad som faller våra kunder i smaken, säger Malena Borgström, produktchef på Kiviks Musteri.

Varje år besöker ca 200.000 personer musteriet på Österlen och de senaste åren har Kiviks Musteri satsat på att utveckla sitt besöksmål. Man har öppnat ett café och en plantskola, byggt om Musteributiken och förbättrat parkeringsmöjligheterna.

- Att dessutom kunna erbjuda en rad unika produkter i vår butik är så klart ett mervärde. Här kan våra besökare förutom att handla våra vanliga produkter till rabatterat pris, även få med sig en marmelad eller en äppelchutney som inte finns att få tag på någon annanstans. En trevlig present att ge bort eller att själv njuta av, avslutar Malena Borgström.

För mer information kontakta:

Malena Borgström
Produktchef Kiviks Musteri AB
Tel: 0414-719 32 Mobil: 0703-87 19 40
E-mail: malena.borgstrom@kiviksmusteri.se

För bilder: http://www.kiviks.se/press

Kiviks Musteri AB drivs av fjärde generationen Åkesson. Musteriet ligger kvar på sin ursprungliga plats, mitt bland äppelodlingarna på Österlen. I koncernen ingår bland annat varumärkena Kiviks Musteri, Åkesson och Åkesson Kronovalls Vinslott samt affärsområdet Kronovalls Vinslott.