Pontuz Bjelfman lämnar som VD för KICKS

Pontuz Bjelfman lämnar som VD för KICKS

Pontuz Bjelfman, VD för KICKS sedan år 2006, och med över trettio år inom Axel Johnson-koncernen, lämnar KICKS under året.

- Pontuz har tagit KICKS från ett svenskt bolag som omsätter en halv miljard kronor till ett marknadsledande nordiskt bolag som omsätter tre miljarder kronor. Vi har under en tid fört samtal om bästa lösningen för ett överlämnande då Pontuz känner att han vill ta sig an nya utmaningar. Vi kan inte med ord tacka Pontuz. Han har vigt nästan hela sitt yrkesliv fram till idag till KICKS, Åhléns och Axel Johnson-koncernen. Kulturen i bolaget är modig, energifylld och en känsla av att allt är möjligt. Pontuz lämnar ett fantastiskt fint bolag, och det är hans förtjänst, säger Mia Brunell Livfors, KICKS styrelseordförande och koncernchef och VD för Axel Johnson.

- Efter tolv år som VD och trettio år i koncernen så vill jag göra andra saker i livet, göra en nystart. KICKS är ett fantastiskt företag, och jag vill redan nu passa på att tacka alla duktiga medarbetare för den här resan som vi gjort tillsammans, säger Pontuz Bjelfman.

Rekryteringen av en ny VD är i slutfasen.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.