Freddy Sobin ny VD för KICKS

Freddy Sobin ny VD för KICKS

Freddy Sobin, idag koncernchef på Consortio Fashion Group, har utsetts till ny VD för KICKS. Han tillträder september 2018.

Freddy Sobin är sedan år 2011 koncernchef på ConsortioFashion Group AB, där bland annat Bubbleroom och Cellbes ingår. Freddy har lång erfarenhet inom e-handel, och var med och byggde uppTretti.se. 2008 rekryterades han till Haléns som e-handelschef, där han sedermera också blev VD. Freddy har även varit aktiv i styrelser för ledande e-handelsbolag så som LensOn och Outnorth, och han är idag styrelseordförande i Svensk Digital Handel, branschorganisationen för e-handel. Han har examen från Handelshögskolan.

- KICKS går nu med full kraft in ett nytt marknadslandskap med ökad konkurrens, ökad prispress och omnihandel. Många investeringar och satsningar har gjorts, men KICKS behöver ytterligare utveckla sin verksamhet, med stärkt omnikanalserbjudande i fokus. Freddy kommer med sin erfarenhet inom handel och framförallt e-handel kunna leda KICKS framåt. Vi är mycket glada över att ha kunnat rekrytera Freddy, säger Mia Brunell Livfors, KICKS styrelseordförande och koncernchef och VD för Axel Johnson.

- Jag ser med stor glädje fram emot att få leda KICKS genom det strukturella paradigmskifte som marknaden nu genomgår. Det är ett bolag med många styrkor, vilka jag är övertygad om att det finns betydande potential i att vidareutveckla och stärka. Det kommer bli en spännande resa tillsammans med alla medarbetare inom KICKS, och jag är ivrig att närmare få lära känna såväl organisationen som bolaget. Fokus nu är dock att leda CFG fram till efter sommaren, säger Freddy Sobin.

Freddy Sobin tillträder i september 2018. Pontuz Bjelfman är kvar som VD fram tills dess.

Maria Kempe, pressansvarig KICKS, maria.kempe@kicks.se, +46 72 580 39 70

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.