Ny kryddig julsenap från Johnny’s®

Ny kryddig julsenap från Johnny’s®

Nyhet! Senapskungen Johnny’s® utökar sitt sortiment med en kryddig julsenap som passar perfekt till julmaten. Den välsmakande nyheten säljs i en elegant glasburk som med fördel kan stå framme på julbordet. Johnny’s® Julsenap är smaksatt med kanel, muskot och nejlika – kryddor och dofter som påminner om julen.

Johnny’s® Julsenap baseras på klassikern Sötstark Grov och är smaksatt med en härlig mix av klassiska julkryddor som nejlika, kardemumma, muskot och kanel. Den juliga kryddblandningen och den grova konsistensen ger Johnny’s® Julsenap dess speciella smak och karaktär. Senapen är generös och inbjudande, med en härlig doft av jul. Smaken är mycket rik, med inslag av både sötma och syrlighet.

”Johnny’s® Julsenap passar till det mesta på julbordet. Förutom de självklara valen som julkorven och lutfisken så är julsenapen en höjdare att griljera julskinkan med. Den som vågar kan också med fördel ha Johnny’s® Julsenap på ostbrickan”, säger Emma Akterin, produktutvecklare på Johnny’s®.

Senapen har ända sedan medeltiden haft en given plats på det svenska julbordet. Den genomsnittlige svensken konsumerar omkring 700 gram senap varje år, vilket gör oss till det näst mest senapsätande folket i världen. Under julen femdubblas försäljningen av senap, vilket tydligt visar att senap hör julen till.

Skåningen gör comeback

Fjolårets storfavorit – Johnny’s® Senap Skånsk – gör comeback i år igen. Johnny’s® Senap Skånsk är en smakrik senap med extra styrka och något grövre karaktär. Precis som Julsenapen är den en fin smakförhöjare på julbordet, eller som pricken över i på en god skinkmacka.

Både Johnny’s® Julsenap och Skånsk säljs i eleganta glasburkar som med fördel kan stå framme på julbordet.

Johnny’s® Julsenap och Johnny’s® Skånsk finns nu i butik. Rekommenderat pris är cirka 20 kronor per burk (315 g Julsenap, 280 g Skånsk).

www.johnnys.se

För mer information, högupplösta bilder och smakprover, kontakta:

Frida Källgren, Brand Manager O. Kavli AB
frida.kallgren@kavli.se 073-942 29 41

Se pressrelease för recept på Johnny’s griljerade julskinka.

O. Kavli AB omsätter 840 miljoner SEK och har ca 250 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv, Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Lyckans Ost, Druvan, Johnny’s, Hultbergs, Västerviks senap, Skyr™ Isländsk yoghurt, Eriks såser och dressingar, Tigers yoghurt, Bärry, Perstorp ättika och Planti®. Kavli Group omsätter ca 3,4 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Danmark, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål inom områden som humanitär hjälp, medicinsk forskning och kultur. Läs mer på www.kavli.se.