KappAhl utökar sitt uppdrag hos Green Cargo

Green Cargo fortsätter att ta uppdrag inom konfektionslogistiken. Senaste avtalet gäller distribution åt KappAhl för den polska marknaden. - Affären innebär att vi förstärker vår position som en av Nordens dominerande aktörer inom konfektionslogistiken, säger Mårten Koshko, Chef för Logistikcenter Väst i Göteborg. KappAhl satsar nu på att bredda sin marknad och utöka butiksbeståndet i Polen. För att klara detta vidgar man sitt uppdrag hos Green Cargo. - Vi har ett mycket gott samarbete med Green Cargo för vår nordiska distribution. Green Cargo var därför ett naturligt val för att klara vår expansion i Polen. De har rätt kvalitet med rätt tidsfönster vid leveranser till butik, säger Gunnar Persson, driftschef på KappAhl. - Detta utvidgade avtal är det första utfallet av vår satsning på riktad försäljning inom konfektionslogistiken, säger Jan-Ola Wede, försäljningschef på Logistics. Som en del i den riktade försäljningen ställer Green Cargo ut med en monter under Modemässan i Stockholm, 12-18 februari. Green Cargo är idag en av de tre största operatörerna inom tredjepartslogistik i de nordiska länderna. På Logistikcenter Väst i Göteborg hanteras och distribueras stora volymer för Nordens största konfektionsföretag. Genom ett integrerat samarbete med och medlemskap i Fashionet, ett europeiskt nätverk för transport- och logistikföretag, erbjuder Green Cargo även ett utvidgat distributionsnätverk utanför Norden. Kontakter: Mårten Koshko, chef Logistikcenter Väst, Green Cargo, tel 070 - 724 45 76 Jan-Ola Wede, försäljningschef Project Sales, Green Cargo, tel 070 - 724 43 00 Gunnar Persson, driftschef DC KappAhl, tel 031 - 771 56 80 Green Cargo erbjuder transporter märkta med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Green Cargos tredjepartslogistik sköter lagerhållning och varuförädling vid logistikcentra i Stockholm, Norrköping, Göteborg och Helsingborg/Köpenhamn. Green Cargo ägs av svenska staten. Koncernen har ca 3 150 anställda och en årsomsättning på ca 5,9 miljarder SEK. KappAhl är en ledande nordisk modekedja med cirka 270 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Företaget designar, marknadsför och säljer kläder för hela familjen, men riktar sig särskilt till kvinnor mellan 30 och 50 år som handlar till hela familjen. KappAhls huvudkontor och distributionscentral, som hanterar varufördelning till samtliga butiker, ligger i Mölndal. KappAhl har ca 3 700 anställda och omsätter 4,2 miljarder SEK. .......................................................................................................... Mats Hollander Informationschef Corporate Communications Green Cargo Box 39, 171 11 Solna Svetsarvägen 10, T-Sundbybergs centrum Tel: 08 - 762 46 14, 070 - 762 46 14 E-post: mats.hollander@greencargo.com Internet: www.greencargo.com