KappAhl ska sälja ännu fler par byxor

Modekedjan KappAhl ligger sedan länge i topp bland de stora svenska modekedjorna vad gäller byxförsäljning och har för året satt målet att ytterligare öka marknadsandelen. Under 2012 sålde modekedjan sju miljoner par byxor.
  – Rätt komfort och bra passform är vår hemlighet, säger Sortiment- och Designdirektör Carina Ladow. Vi ser en stor potential att ytterligare öka vår byxförsäljning.

Genom att ta tillvara kundens önskemål vad gäller komfort och passform har byxor blivit en av KappAhls stora styrkor. Under 2012 såldes närmare sju miljoner par byxor i modekedjans cirka 400 butiker. Varugruppen står för en väsentlig del av kedjans omsättning och har ökat med 10% under 2012.

I KappAhls butiker möter nu kunden ett bredare utbud av byxor med fler modeller, färger och passformer för hela familjen. Byxorna finns i många storlekar: från de allra minsta upp till större storlekar. Dessutom har modekedjan gjort det enklare för kunden att hitta rätt modell och storlek.
  – Arbetet med att förvalta och förnya vårt byxsortiment efter vår kunds önskemål kommer att synas ännu tydligare i butik i vår, berättar Carina Ladow. I vår är det stort fokus på byxor i modet, både jeans och olika byxmodeller i glada färger står i fokus och fram emot sommaren blir det shortsen som dominerar i garderoben.

Alla byxor som produceras för KappAhl följer strikta kemikaliekrav, exempelvis är flamskyddsmedel, antibakteriella medel och antimögelmedel förbjudna.

För ytterligare information kontakta:
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör. Tel 0704-71 57 02, e-post carina.ladow@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel 0704-71 56 31, e-post charlotte.hogberg@kappahl.com

• byxor
  • byxa
  • denim
  • jeans

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL *
KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med snart 400 butiker och närmare 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning knappt 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

*Enligt Orvesto Konsument/Indikat