KappAhl inviger nytt butikskoncept och ny flaggskeppsbutik

Idag är det premiär för KappAhls nya butikskoncept och flaggskeppsbutik i Oslo, Norge. I flaggskeppsbutiken presenterar KappAhl ett helt nytt butikskoncept där butiksmiljö, grafisk utformning och varupresentation har genomgått en total förändring. Resultatet är en helt ny shoppingupplevelse, där mode, kundnära inspiration och köphjälp är i fokus.
          – Vi har skapat ett toppmodernt butikskoncept anpassat för vår kund och för KappAhl, säger KappAhls vd Johan Åberg. Det nya konceptet är ett stort kliv framåt i arbetet att särskilja KappAhl som det bästa alternativet för vår kund.

Det nya butikskonceptet är skapat för att göra det enkelt för KappAhls kund – kvinnan
mitt i livet – att handla. Konceptet är en av KappAhls hittills största satsningar och har arbetats fram av modekedjans interna team i samarbete med en London-baserad konceptbyrå. En avgörande del i framtagningen har varit samtal med kunder som fått frågan vad de tycker är viktigt när de shoppar. Resultatet är ett modernt, flexibelt koncept med kundnära inspiration och köphjälp i fokus.

– Högst upp på kundens önskelista står att det ska vara enkelt att handla. Därför har vi fokuserat på att hjälpa henne att lättare hitta i våra butiker och guida henne till att hitta de silhuetter som passar just henne, säger KappAhls konceptchef Camilla Wernlund.

Det nya konceptet välkomnar kunden till ett KappAhl där miljövänlig butiksinredning kompletteras med
en ljus och varm färgskala som skapar rumskänsla. Ett varmt och omfamnande tilltal kännetecknar allt från skyltar till guider och modetips.
  – Vårt anslag är ”For you”. Det vi gör, gör vi för vår kund så att det passar henne bäst, berättar Camilla Wernlund.

Den nya flaggskeppsbutiken ligger med bästa affärsläge i shoppingcentret Oslo City. Premiären går av stapeln torsdag kväll för vip-kunder och trogna kundklubbsmedlemmar och öppnar sedan för allmänheten på fredag. Under hösten 2014 kommer det nya konceptet att börja rullas ut på KappAhls övriga marknader.

Camilla Wernlund, konceptchef. Tel 0704-715855, camilla.wernlund@kappahl.com
Johan Åberg, vd och koncernchef. Tel 0706-09 99 73, johan.aberg@kappahl.com

För bilder på det nya konceptet och företagsinformation
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

• Företagsinformation

• modekedja
  • ny butik
  • johan åberg
  • oslo
  • oslo city
  • norge
  • kundnära

KappAhl
, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 18% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.