Itrim startar webbshop

Itrim finns idag på 30 ställen i Sverige och efterfrågan på Itrims tjänster och varor är stor från hela landet. För att möta detta startar Itrim nu en webbshop på www.itrim.se där man bl a tillhandahåller Itrims eget sortiment av måltidsersättningar och Itrims kokbok – Lätta recept med Handflatemetoden.

Kännedomen om Itrim har ökat kraftigt under det senaste året och så även förfrågningarna från hela landet från människor som är intresserad av Itrims program och utbud av måltidsersättningar. Därför startar nu Itrim en webbshop för att nå människor i hela Sverige som vill ta del av Itrims produkter.

Webbshoppen vänder sig till alla, men i första hand till människor som är eller har varit kunder på något Itrim-center, har genomgått motions- och viktminskningsprogrammet och därmed vet att det behövs ändrade vanor och livsstilsförändringar för att nå varaktig viktminskning. Alla som handlar i webbshoppen kommer att informeras om Itrims program för varaktig viktminskning.

- Webbshopen är inte någon viktminskningstjänst. Måltidsersättningar är ett utmärkt verktyg för att snabbt gå ner i vikt, men skall inte ses som den kompletta lösningen för varaktig viktbalans. Då behövs nya vanor och personligt stöd, vilket vi erbjuder på våra Itrim-center, säger Juliane Danielsson produktansvarig och ansvarig för Itrims webbshop

Under 2011 ligger Itrims fokus på tillväxt. Ett led i expansionen är att Itrim nu når fler människor genom att sälja sina produkter genom webbshopen. För att kunna hålla en hög tillväxttakt satsar man nu även på att erbjuda licenser till ledande friskvårds-/motionsanläggningar i hela Sverige, parallet med att man växer genom fler franchisetagare.

För mer information kontakta Juliane Danielsson, ansvarig för Itrims produktsortiment juliane.danielsson@itrim.se , 08-120 00 125 alt Sofia Heurlin, informationsansvarig på 0707263301. I pressrummet på mynewsdesk finns produktbilder för nedladdning.

Läs gärna mer om Itrim på
www.itrim.se, där du även möter 16 Itrim-kunder som i små kortfilmer berättar om sina vägskäl och om hur valet av Itrim förändrat deras liv.

Idag finns Itrim på följande orter; I Stockholm: Enskede, Farsta Centrum, Haninge, Kungsholmen, Liljeholmen, Norra Bantorget, Sickla, Solna, Spånga, Stureplan, Sveavägen, Södermalm och Täby. I Göteborg : Eriksberg, Mölndal och Nordstaden. I Malmö: Jägersro, Västra Hamnen och Triangeln. I övriga landet: Eskilstuna, Kungsbacka, Linköping, Norrköping, Nyköping, Skövde, Uppsala, Västerås, Åkersberga, Örebro och Östersund.

• handflatemetoden
  • måltidsersättning
  • varaktig viktminskning
  • itrims produkter
  • gå ner i vikt
  • itrims kokbok

Itrim Sverige AB, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrimprogrammets andra år har i snitt förlorat 12,5 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.