Hammarbys huvudsponsor Intersport förlänger samarbetet med klubben till 2018

Sveriges största sportkedja Intersport och Hammarby Fotboll, ett av Sveriges starkaste varumärken inom fotboll, har idag ingått ett strategiskt partnerskap och förlänger samarbetet som huvudsponsor till Hammarby med 4 år till och med säsongen 2018.

Parterna har tecknat ett fyraårigt samarbetsavtal med ambitionen att tydliggöra att Intersport på allvar satsar på idrotten i Storstockholmsregionen, både inom breddidrott och också elitfotboll. Avtalet innebär att Intersport blir officiell sportleverantör och branschexklusiv samarbetspartner till fotbollsklubben. Avtalet innebär även att Intersport ombesörjer Hammarbys ”merchandise” försäljning i såväl i egna butiker som på Tele2 Arena.

– Vi är mycket glada över en förlängning av ett framgångsrikt samarbete dom senaste åren. Intersports hjärta klappar lite extra för fotboll och föreningsliv, varför det betyder mycket för oss att arbeta med ett lag som Hammarby, både som kedja och lokalt i Stockholmsregionen. Med tanke på att Tele2 Arena är Hammarbys nya hemmaarena ger samarbetet oss även stora möjligheter att synas och förknippas med Globen-området – en viktig sport- och event destination. Sen känns det naturligtvis fantastisk att få vara delaktiga i den spännande resan Hammarby har framför sig i jakten på Allsvenskan, säger Ulf Kinneson, VD på Intersport.

– Det här avtalet är en viktig och mycket positiv byggsten för Hammarby Fotboll. Att Intersport väljer att storsatsa på det här sättet visar att kombinationen Hammarby och Tele2 Arena är väldigt attraktiv för företag som vill ta marknadsandelar i södra Stockholmsområdet. Sen gillar jag Intersports genomtänkta strategi att jobba med alla delar, allt från vår stora ungdomsverksamhet, till merchandisesamarbetet med klubben och dessutom som partner till arenan, där skapar vi tillsammans stora möjligheter att få fullt genomslag för Intersport, säger Henrik Kindlund, VD för Hammarby Fotboll.

För mer information kontakta:

Henrik Kindlund, VD Hammarby Fotboll, Tel 070-256 64 44 henrik.kindlund@hammarbyfotboll.se

Tommy Öberg, Sports Marketing Manager, Tel 031-727 89 57, tommy.oberg@intersport.se

Om Hammarby Fotboll: Hammarby Fotboll är en av Sveriges störta klubbar med en stor, engagerad och trogen publik. Med det har klubben ett starkt varumärke med enormt genomslag. Hammarby driver i dag en av Sveriges största pojkfotbollsverksamheter med drygt 1500 spelare födda 1995-2008.  Under 2013 lockade Hammarby Fotbolls matcher sammanlagt över 2,2 miljoner tv-tittare - överlägset störst på TV4 Sport.

Om Intesport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med drygt 150 butiker i Sverige. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor. Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp. - världens största sportkedja med fler än 5 430 butiker i 42 länder. Intersport-gruppen omsätter över 10 miljarder euro globalt. www.intersport.se