Innofactor tar ledningen med ny säljledning

Som ett av Microsofts ledande partnerföretag satsar Innofactor med en ny försäljningschef, Magnus Lundbom . Magnus första uppgift är att vägleda stora företag och organisationer att dra nytta av fördelarna i den digitala transformationen. Nu står företagen i kö för att lära sig mer om digital transformation i det nyligen lanserade Upplevelserummet för Dynamics 365.

Den digitala transformationen är en av de mest angelägna frågorna för företagsledningarna i Sverige visar en färsk undersökning [1]. Samtidigt upplever många den digitala transformationen som överväldigande och svår att omsätta i praktiken.

Företagen är eniga om betydelsen av digital transformation - men något saknas

”Vi ser det som vår roll att hjälpa våra kunder att faktiskt använda digitaliseringen för att engagera sina kunder, transformera sina produkter och tjänster, optimera sin verksamhet och stärka sina anställda. När medarbetarna känner att de har befogenhet att agera digitalt kommer resultaten, och de kommer snabbt,” säger Magnus Lundbom

”Vi har ett entreprenöriellt synsätt i våra digitala initiativ med ’Quick start’ där vi identifierar de viktigaste områdena för implementation av verksamhetssystem. Vi jobbar agilt och tätt tillsammans med kunderna, optimerar själva arbetssättet och inte bara systemen. Det är unikt, att vi tack vare Dynamics 365 kan transformera flera processer samtidigt. På så vis når kunderna marknaden på kortare tid”, säger Magnus Lundbom.

Viktor Lundqvist, VD Innofactor Sverige, bekräftar satsningen:

”Magnus är verkligen rätt person att leda säljutvecklingen. Vi satsar för att leda den digitala transformationen. Ett av värdena våra kunder kan hämta hem är 40% ökad produktivitet”

Engagerar fler i försäljningen

Det nyligen lanserade Upplevelserummet vänder sig i första hand till ledningsgrupper som vill ta sin organisation till nästa nivå.

I Upplevelserummet arbetar alla tillsammans som ett team med olika roller och får prova på hur digital transformation fungerar i praktiken. Transparensen mellan olika applikationer och hur teamet samspelar över de organisatoriska gränserna är viktiga insikter som engagerar.

Säljledning i en ny tid behöver kraftfulla såväl som smidiga verktyg. Att kombinera Social selling, LinkedIn Sales Navigator och Dynamics 365 kan avsevärt förbättra försäljningen, för företag som satsar nytt.

[1] The digital transformation report 2017 by Qvartz, Microsoft

För mer information, kontakta Försäljningschef Magnus Lundbom, Magnus.Lundbom@innofactor.com, Tel 072 208 86 67, http://digitalisering.innofactor.se/ta-en-tur-in-i-framtiden-i-vaart-upplevelserum/

Innofactor arbetar med digital transformation och hjälper företag att implementera och optimera digitala affärsprocesser och intelligenta cloudlösningar.

Innofactor AB, Drottninggatan 68, 111 21 Stockholm 08-20 97 30 info.sweden@innofactor.se