Rekordpublik 2012 – och Webbdagarna fortsätter att växa

Webbdagarna lockade rekordpublik under förra året totalt deltog 2 500 personer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Luleå och Växjö. Det stora intresset visar på en kraftigt ökad efterfrågan bland svenska företag på kunskap om den digitala utvecklingen.

Webbdagarna har arrangerats av Internetworld sedan 2005 och är i dag Sveriges ledande event och mötesplats för alla som arbetar med digitala kanaler.

”Många svenska företag och branschprofiler ligger i dag i framkant kring hur man drar nytta av de digitala kanalerna, och vi ser det som vår uppgift att lyfta fram dem i både vår tidning Internetworld och på Webbdagarna så att fler kan inspireras och lära av dem”, säger Magnus Höij, chefredaktör på Internetworld och ansvarig för programmen på Webbdagarna.

”Att vi hela tiden växer och nådde rekordnivåer i antal deltagare under 2012 visar att Webbdagarna är något som Sveriges näringsliv behöver och att vi är på rätt väg med vår vision – att göra svenskarna bäst i världen på digitala affärer, säger John Sundström, marknadsansvarig på Internetworld och Webbdagarna.

Under 2013 växer Webbdagarna ytterligare; nästa Webbdagarna arrangeras i Stockholm den 6-7 mars och antalet anmälda deltagare är redan på väg mot nya rekordnivåer. Programmets huvudtema är Rörligt och på scenen står framstående profiler som Wireds grundare Kevin Kelly, Bambusers grundare Måns Adler och den amerikanske författaren Jess Loren.

Övriga datum för Webbdagarna under 2013 är: Luleå 30 maj, Göteborg 26-27 september, Malmö 24 oktober och Växjö 4 december.

Delar av programmet i varje stad livestreamas på internetworld.se och kan ses i efterhand på Internetworlds YouTube-kanal. I dagsläget har filmklipp från Webbdagarna visats över 100 000 gånger på YouTube.

Vänligen besök webbdagarna.se för mer information. Du är även välkommen att kontakta John Sundström per mail eller telefon: 08-4536101.