Humana samarbetar med Skärgårdsstiftelsen för en tillgängligare skärgård i Stockholm

I dag den 20 juni invigs Skärgårdsstiftelsens nya snorkelled som är anpassad för personer med funktionsnedsättningar på Björnö i Stockholms skärgård. För att besökaren vid den nya snorkelleden på Björnö enkelt ska kunna komma upp och ned i vattnet anlägger Skärgårdsstiftelsen tillsammans med Humana en ny brygga som är modernt anpassad för personer med funktionsnedsättningar, i anslutning till snorkelleden. Detta skapar möjligheter för flera att vara mer aktiva i Stockholms skärgård.

- Vi är mycket glada över att få vara med och göra Stockholms skärgård mer tillgänglig för alla, säger Helena Pharmanson, kommunikationschef Humana.

I maj inledde Humana en satsning för att förbättra hälsan hos både kunder och medarbetare som omfattar bland annat föreläsningsturnéer i samarbete med ledande experter på kost och hälsa, aktiviteter där kunderna kommer att få möjlighet att prova på olika motionsformer och genom rabatter och samarbeten göra det lättare att aktivera sig och öka sina kunskaper.

- Humanas vision är att alla har rätt till ett bra liv. Samarbetet med Skärgårdsstiftelsen, för att flera ska få ett aktivt liv, tycker vi passar väldigt bra in i vårt synsätt, avslutar Helena Pharmanson

Helena Pharmanson, kommunikationschef Humana
E -post: helena.pharmanson@humana.se

För frågor om Skärgårdsstiftelsen kontakta:

Ulrika Palmblad, informationsansvarig Skärgårdsstiftelsen
Tel dir. 08-440 56 09, 070 377 07 13