Vårens hetaste tvåhjuling från Wibe Ladders

Vårens hetaste tvåhjuling från Wibe Ladders

Wibe Ladders har lanserat en ny arbetsplattform, CMP. Förkortningen står för Compact Mobile Platform, och det är precis vad det är, en kompakt arbetsplattform gjord för hantverkare som förflyttar sig ofta mellan olika arbetsplatser eller runt på en och samma. Förutom de knallgula räckena så ser arbetsplattformen ungefär ut som många andra produkter på marknaden men Produktchef Robert Agerskog säger att om man jobbar med den så märker man skillnaden. Utvecklingsarbetet har fokuserat mycket på de små detaljerna som gör den lätthanterlig. Utformningen på räcket gör att man kan köra den genom en dörröppning utan att räcket slår i dörrkarmens överdel. Ramens sidor lutar inåt för större stabilitet och på klättersidan minskar den utsvängda basen risken för tippning. Stegen på rampinnarna gör klättringen både säkrare och bekvämare och den översta rampinnen går inte över hela ramöppningen så man slipper klättra över den när man skall upp och ner från plattformen.

Konstruktionen, som väger 24 kilo, består av en stålram, en rejäl plattform, två gula räcken och en hel del smarta lösningar som är tänkta att underlätta i det dagliga arbetet. Med bara fyra delar så är den smidig att montera ihop och isär och vid transport låses alla delarna enkelt fast på ramen. De två punkteringssäkra hjulen gör att den är lätt att rulla omkring, både när den är hopfälld och när den är uppmonterad.Plattformen med halksäker plywood mäter 1200 x 440 mm och kan placeras på fyra höjder mellan 440 mm och 1260 mm.

”Det är en produkt som framförallt riktar sig till hantverkare som behöver något som är lätthanterligt
och smidigt men ändå vill ha en stor och stadig plattform att jobba på
” säger produktchef Robert Agerskog. ”Byter man arbetsplats ofta, behöver ta sig igenom dörröppningar eller skall jobba i trånga utrymmen så är det här en klockren produkt. Vi har tittat på olika aspekter av användningen som transport, montering, klättring och naturligtvis arbetsfasen, och vi har försökt förenkla
så mycket som möjligt för användaren i varje moment”.

Wibe Ladders CMP i korthet:

• Kompakt konstruktion, avfasning på räckena och två punkteringssäkra hjul gör den mycket smidig att flytta runt på arbetsplatsen
  • Utsvängd bas, djupa steg och öppen stegpinne högst upp gör den stabil och bekväm att klättra och att jobba på.
  • I hopfällt läge kan alla delar fästas på ramen för enkel transport.
  • Plattform som mäter 440 x 1200 mm och kan placeras på höjderna 440, 690, 980 & 1260 mm.

För mer information kontakta:

Robert Agerskog, Product Manager at Wibe Ladders,
+46 (0)33 723 74 58 or robert.agerskog@hultaforsgroup.com

För bilder använd följande länk: http://hultaforsgroup.resolutmrm.com/
User
: prwibe
Password: ladders
Klicka på: Media Bank/Search/Folders/5. Press Photos/3. Wibe Ladders

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Fristads, Kansas, Leijona, Hultafors, Wibe Ladders, Telesteps Fein, Scangrip, Hellberg Safety, Solid Gear, Toe Guard och Emma Safety. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har över 1800 anställda och försäljning i ca. 70 länder över hela världen. www.hultaforsgoup.se.