Snickers Workwear Verktygsväst 4250

Snickers Workwear lanserar ny verktygsväst

Med den nya verktygsvästen 4250 AllroundWork från Snickers Workwear kommer du snabbt och enkelt åt alla dina viktiga verktyg när du behöver dem. Den här uppgraderade versionen har samma smarta funktioner som föregångaren plus en rad nya funktioner som till exempel förbättrad ventilation.

-Verktygsvästar bygger på samma ergonomiska koncept som ryggsäckar. Vi använder breda axelband och justerbart midjebälte som avlastar axlarna. Vi har också försett västen med höjdinställbara kardborrfästen för justering av västens höjdläge på kroppen för bästa komfort, säger försäljningsutvecklingschef Henry Lundberg.

-När en hantverkare lyfter ned sin verktygsväst från kroken kan den väga upp till 10 kilo. Därför måste den vara enkel att ta på sig. Även ovanpå flera lager av kläder. Av detta skäl har vi försett västen med en integrerad expander så att den enkelt kan utvidgas om du har en t-shirt, tröja eller till och med en tjock vinterjacka under, fortsätter Henry Lundberg.

Verktygsvästen är tillverkad av slitstarkt, men extremt bekvämt Dobby Pro nylonförstärkt tyg. Västen har gott om fickor i form av spik- och verktygsfickor, främre hölsterfickor med verktygshällor, lättåtkomliga, vinklade bakre hölsterfickor, bröstfickor med knivfäste och vadderat fack för mobiltelefon.

Den nya verktygsvästen finns även i varselutförande (4230).

För mer information:
Henry Lundberg, försäljningsutvecklingschef på Snickers Workwear
henry.lundberg@hultaforsgroup.com 08-92 51 28

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe LaddersFEIN och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 690 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.