Nytt, säkert och smidigt ställningssortiment från WIBE LADDERS

Nytt, säkert och smidigt ställningssortiment från WIBE LADDERS

Rullställningar ska vara säkra att klättra upp i och arbeta ifrån. När WIBE LADDERS utvecklade sitt ställningssortiment ville de inte bara följa lagen, de ville skapa smidiga ställningar som hantverkarna tycker om att använda. Därför inleddes utvecklingsarbetet med ett grundligt förarbete för att utforska hantverkarnas behov. Kartläggningen visade att ställningar upplevs som krångliga att bygga ihop och att det fanns brister i designen som påverkar hantverkarens arbetsmiljö.

Nu lanserar WIBE LADDERS ett rullställningssortiment som är enkelt att montera, oavsett väder, och även efter slitage från flera års användning.

-       Hantverkarna talade tydligt om för oss att utrustningen ska vara enkel att montera. Det är besvärligt med stag som kärvar och ramar som kinkar. De vill inte ha nya innovativa funktioner som krånglar. Därför har vi valt att göra en robust konstruktion, och vi har utvecklat en klo med ett ergonomiskt rymligt tvåfingergrepp för att användaren ska få mer kraft vid montering även med vinterhandskarna på, säger Robert Agerskog.

De nya ställningarna har smarta lösningar för att göra hantverkarens arbetsmiljö så trygg och bekväm som möjligt. Diagonalstagning och en design som hindrar hjulen från att glappa gör att ställningen rör sig mindre. Färgkodade stödben minskar snubbelrisken och färgkodade stag gör det enkelt att montera. Ställningsprofilen är rund, formad och skön att hålla i.

-       Ställningar står sällan uppställda i butik och är därför svåra att jämföra med varandra. Vi lät vår säljkår klättra upp i våra egna och konkurrerande ställningar för att uppleva skillnaden.  Vi är stolta över att ha designat ställningar som är enkla att hantera och som erbjuder hantverkarna fast mark under fötterna även flera meter upp i luften, säger Robert Agerskog.

WIBE LADDERS nya ställningssortiment består av fyra olika rullställningar inklusive en trappställning och en mindre hantverkarställning. Trappställningen är ett bra val för arbetsplatser där hantverkare behöver bära med sig tunga verktyg och material upp. Ställningarna är självklart testade och godkända enligt EN1004 lastklass 3.

-       I och med vårt nya ställningssortiment har vi tagit ställningar till nästa nivå. Nu har vi ett utbud av riktigt stabila och funktionella ställningar som är smidiga att montera och som minimerar olycksrisken för hantverkare som arbetar på hög höjd. Det är alla de små detaljerna som vi tänkt på under utvecklingsarbetet som tillsammans gör skillnaden, säger Robert Agerskog.

För mer information vänligen kontakta: Robert Agerskog, Product Manager Ladders
+46 (0)33 723 74 58,
robert.agerskog@hultaforsgroup.com

För kommunikationsfrågor vänligen kontakta:
Jessica Berggren, Marknadschef på Hultafors Group Sverige AB,
+46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41, jessica.berggren@hultaforsgroup.se

Bilder finner du på länken:  http://hultaforsgroup.resolutmrm.com/
User: prwibe
Password: ladders
Klicka på Media Bank/Search/Folders/5. Press Photos/ Wibe Ladders

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader. www.hultaforsgoup.com.