Aluminiumlådor för smidig transport och säker förvaring

Aluminiumlådor för smidig transport och säker förvaring

Transporten av verktyg och utrustning är en krävande del av hantverkarnas vardag som inte går att undvika. Smarta lösningar kan däremot underlätta arbetet. WIBE LADDERS nya serie snygga och funktionella aluminiumlådor kompletterar det breda stegsortimentet och gör frakt och förvaring tryggare och enklare.

-       Vårt mål var att utveckla en serie lådor som underlättar för hantverkarna i deras vardag. Aluminiumlådorna är lämpliga som transport- och förvaringslådor för verktyg och annan utrustning och passar lika bra på flaket på bilen till och från jobbet som på off-shore riggen. Lådorna är också pallanpassade vilket skapar förutsättningar för smidiga transporter även när det blir riktigt tungt, säger Johan Wijkmark.

Tungt bärande av verktyg och otymplig utrustning utgör en arbetsmiljörisk för hantverkarna. WIBE LADDERS designade ett brett handtag med plats för två händer för att underlätta lyften.

-       Det extra breda handtaget underlättar bärandet både om lådan är tungt lastad eller om vikten i den är ojämnt fördelad. Hantverkaren skapar jämvikt genom att flytta handen längs handtaget eller genom att använda båda händerna, säger Johan Wijkmark, WIBE LADDERS.

Lådorna är utrustade med kraftiga snäpplås som kan låsas med hänglås som skyddar verktygen från obehöriga.

-       Ett vanligt problem på byggen och andra arbetsplatser är att verktygen får fötter. I många fall är det någon som har avsikten att låna men som sedan glömmer att lämna tillbaka. Hänglåset på lådan gör att hantverkaren får ha sina verktyg ifred, säger Johan Wijkmark på WIBE LADDERS.

Aluminiumlådorna kan också anpassas till specifika tillämpningar genom att utrustas med en särskild skuminredning från tredjepart.

-       Mätutrustning eller annan utrusning som behöver extra skydd fraktas säkert i våra aluminiumlådor. Känslig utrustning som exempelvis borrhuvuden och mätutrustning transporteras tryggt i en skräddarsydd interiör, säger Johan Wijkmark.

För mer information vänligen kontakta: Robert Agerskog, Product Manager Ladders
+46 (0)33 723 74 58,
robert.agerskog@hultaforsgroup.com

För kommunikationsfrågor vänligen kontakta:
Jessica Berggren, Marknadschef på Hultafors Group Sverige AB,
+46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41
jessica.berggren@hultaforsgroup.se

Bilder finner du på länken:  http://hultaforsgroup.resolutmrm.com/
User: prwibe
Password: ladders
Klicka på Media Bank/Search/Folders/5. Press Photos/ Wibe Ladders

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 650 anställda och försäljning på över 40 marknader. www.hultaforsgoup.com.

Hultafors Group Sverige AB består av varumärkena Snickers Workwear, Fristads, Kansas, Leijona, Hultafors, Wibe Ladders, Telesteps Fein, Scangrip, Hellberg Safety, Solid Gear, Toe Guard och Emma Safety. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har över 1800 anställda och försäljning i ca. 70 länder över hela världen. www.hultaforsgoup.se.