Kenneth Fredriksen axlar ny roll som VD för Huawei Sverige

Kenneth Fredriksen axlar ny roll som VD för Huawei Sverige

Stockholm, 17 maj, 2016
Huawei Sverige har utsett Kenneth Fredriksen till verkställande direktör för företaget. Kenneth Fredriksen tillträder den nya tjänsten omgående.

- Kenneth Fredriksen är en mycket kompetent ledare och har mångårig erfarenhet inom företaget. Kenneth gifter samman olika kulturer och människor på ett naturligt sätt, och har en stark vision för Huawei på både lokal och global nivå, säger Wells Li, f.d. verkställande direktör på Huawei Sverige.

Kenneth Fredriksen kom till Huawei år 2012 och har innehaft en mängd ledande befattningar inom företaget på Europanivå. Fredriksen kommer senast från en roll som Chief Operating Officer of CEE & Nordic Region. Tidigare verkställande direktör Wells Li lämnar sina uppdrag i Sverige för en strategisk roll inom Huawei på regional nivå.

- Jag vill tacka Wells Li för sitt arbete inom Huawei Sverige under de senaste tre åren. Han har med hjälp av ypperligt hantverk sett till att Huawei gått stadigt uppåt i ett av världens mest innovativa länder. Under Wells Li har vi haft mycket lyckade lanseringar av flaggskeppstelefoner som P9 och Mate-serien, samt vårt dottervarumärke Honor, säger Kenneth Fredriksen, verkställande direktör på Huawei Sverige.

Han fortsätter:

- Huawei Sverige har dessutom tagit stora kliv inom Telekom och Enterprise, och jag är stolt över att säga att vi är en bättre arbetsgivare och en starkare spelare i Sverige idag; något som jag ser fram emot att fortsätta utveckla.

För mer information, vänligen kontakta:
Isak Hagen
Presskontakt Huawei