Hobbex växer vidare och öppnar E-handel i Danmark.

Idag är det premiär för Hobbex i Danmark. Detta sker genom den nya danska internetbutiken, www.hobbex.com/dk . Målet är att precis som i Sverige ta en ledande position i den danska marknaden inom Hobbyprylar och Gadgets.

”Nu får äntligen alla i Danmark tillgång till Hobbex spännande erbjudande av Radiostyrda produkter, Luftvapen, Gadgets och Fritidsprodukter”, säger Roger Halvarsson, VD i Hobbex.

”Vi är glada över att ta detta viktiga steg i vår utveckling. Hobbex blir nu även ett danskt företag, vilket gör att vi kan växa vidare och ge danska kunder en bättre service och tillgång till vårt fantastiska sortiment, säger Roger Halvarsson”.

Hobbex finns sedan tidigare etablerad som E-handelsaktör i Sverige, Norge och Finland.

Totalt har nu Hobbex 14 fysiska butiker, inklusive en lagershop i Borås.

Hobbex, mest känt för den berömda ”Hobbex-katalogen”, har under de senaste åren genomgått stora förändringar, vilket har lett till ett starkare sortimentserbjudande, tydligare och modernare butikskoncept samt en kraftigt växande E-handel.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Roger Halvarsson, VD

roger.halvarsson@hobbex.se

Telefon: +46 76 8789998

• Detaljhandel

• detaljhandel
  • drones
  • drönare
  • e-handel
  • hobbyprylar
  • postorder
  • prylar
  • quadrocopter
  • radiostyrda produkter
  • danmark

Allmänt om Hobbex

Hobbex, känt för den berömda ”Hobbex-katalogen”, grundades 1961 och är marknadsledande inom ett antal produktområden, såsom Radiostyrt, Skytte, Hobbyprylar och Gadgets.

Hobbex finns med internetbutiker i Sverige, Norge och Finland. Man har dessutom 14 fysiska butiker i Sverige. Huvudkontor och centrallager är beläget i Borås. Där finns även en lagershop med nästan hela Web-sortimentet tillgängligt för direktförsäljning.

Utöver E-handel i Sverige, Norge och Finland så har Hobbex för närvarande fysiska butiker i Borås (Lagershop vid centrallagret), Gävle (Valbo Köpcentrum), Göteborg (Nordstan), Malmö (Burlöv Center), Helsingborg (Väla Centrum), Stockholm (Bromma Blocks, Skärholmen Centrum, Stinsen Köpcentrum, Täby centrum, Nacka forum och Mall of Scandinavia), Strömstad (Nordby Shopping Center), Sundsvall (Birsta City) och Uppsala (Gränby Centrum).