Hemfrid och Electrolux testar nytt robotkoncept

Hemfrid och Electrolux testar nytt robotkoncept

Hemfrid och Electrolux testar ett nytt robotkoncept och öppnar idag en gemensam pop-up i Mood-gallerian. Tanken är att Electrolux robotdammsugare ska fungera som ett komplement till de tjänster i hemmet som Hemfrid levererar och därmed erbjuda kunderna en mer friktionsfri vardag. Även mellan städtillfällena.

– Vi drivs hela tiden av att förenkla våra kunders vardag och letar ständigt efter nya lös­ningar och innovationer som gör livet hemma lite enklare. Det ska bli oerhört spännande att testa ett helt nytt koncept med robotar och möjligheten att underlätta för kunderna varje dag i veckan, säger Hemfrids vd Maria Andersson.

I den nya tjänsten ingår att Hemfrids kunder kan uppgradera sina städabonnemang med en robotdammsugare. Kunden får roboten både levererad och installerad av Hemfrid. Modellen är Electrolux senaste Purei9 med anslutning till smartphone.

– Vi delar Hemfrids vision om att minska friktion och öka välmåendet i kundernas hem. Som innovationsledare vill vi hitta nya sätt att möta kunden och vi ser verkligen fram emot att utveckla denna idé tillsammans med Hemfrid,säger Martin Hedström global marknadschef på Home Care & SDA för Electrolux.

Robotkonceptet är en pilot som kommer att utvärderas och utvecklas över tid. Fokus ligger på att förbättra användarupplevelsen genom att kombinera produkter och tjänster och göra det smarta hemmet tillgängligt för fler.

Den gemensamma pop-upen som lanserar konceptet är placerad i Moods heminredningsdel. Den öppnar idag 9:e april och har öppet tre veckor framåt.

Läs mer om roboten på Hemfrids hemsida https://www.hemfrid.se/vi-ar-hemfrid/robotdammsugare/

För mer information kontakta gärna:

Frida Koff, kommunikations- och hållbarhetschef Hemfrid, frida.koff@hemfrid.se 0704-45 37 00

Maria Andersson, vd Hemfrid, maria.andersson@hemfrid.se, 0704-25 15 22

Martin Hedström, vp marketing Home Care & SDA Electrolux , martin.hedstrom@electrolux.se, 0706-78 54 31

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids 2 000 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.