Hemfrid lanserar nytt reklamkoncept

Hemfrid lanserar nytt reklamkoncept

Idag lanserar Hemfrid ett nytt reklamkoncept; Flow – känslan när allt bara flyter. Det är resultatet av ett nytt samarbete tillsammans med byrån Prime

– Vi ville testa ett nytt sätt att prata om våra tjänster och lyfta fram den där härliga känslan när man får hjälp med en enklare vardag. En mer friktionsfri tillvaro där allt flyter på och ingenting hakar upp sig, säger David Leeb marknadschef Hemfrid.

Konceptet är framtaget av Prime. I den första kampanjen har fyra olika filmer tagits fram som illustrerar känslan av flow. Ett begrepp som inom psykologin ofta beskrivs som en upplevelse av energi och framgång – många gånger använt i kreativa processer och sportsammanhang. Begreppet är också starkt kopplat till en framåtrörelse och en inre styrka och kontroll över det man gör.

Filmerna visar personer i olika situationer när de befinner sig i ett bekymmerslöst tillstånd och allt bara löser sig. Den positiva känslan många strävar efter när de tar hjälp med städning, barnpassning, flytt och andra tjänster i hemmet.

– Det ska bli otroligt spännande att få utveckla denna idé tillsammans med Hemfrid. Det är precis vad deras tjänster handlar om, att skapa ett bättre flow i kundernas vardag. Jag ser även fram emot att ta idén vidare och visa hur Hemfrid skapar flow för medarbetare och samhället i stort, säger Hanna Belander creative director på Prime.

Kampanjen lanseras idag den 8:e januari både digitalt, på TV och OOH

David Leeb, marknadschef Hemfrid, 0760-21 73 87, david.leeb@hemfrid.se

Frida Koff, kommunikations- och hållbarhetschef Hemfrid, 0704-45 37 00, frida.koff@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids 2 000 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.