Hemfrid inleder samarbete med RSK

Hemfrid inleder samarbete med RSK

I samband med internationella kvinnodagen inleder serviceföretaget Hemfrid ett samarbete med RSK – Riksföreningen stoppa mäns våld mot kvinnor. Det är en del i företagets arbete för ökad jämställdhet och att stärka kvinnors position i samhället.

- Att engagera oss i jämställdhetsfrågor och kvinnors rättigheter är frågor som ligger oss varmt om hjärtat. Därför kändes det självklart att vara med och bidra till att RSK kan utveckla sina informationsinsatser, säger Maria Andersson vd Hemfrid.

Hemfrid bidrar med ekonomiskt stöd för RSK:s broschyr med fakta om mäns våld mot kvinnor. Samarbetet innefattar även utbildning för Hemfrids chefer i kvinnovåldsrelaterade frågor och hur de kan stötta sina medarbetare, och andra kvinnor i sin närhet, på rätt sätt vid behov.

- Vi är oerhört glada att Hemfrid vill stötta vår verksamhet. Genom information och förebyggande arbete kan vi påverka attityderna kring detta samhällsproblem och därmed hjälpa fler kvinnor i utsatta situationer att få en tryggare vardag, säger Susanne Johansson projektledare RSK.

Fakta RSK

RSK- Riksföreningen Stoppa Mäns Våld mot Kvinnor är en ideell, politiskt och religiös obunden förening, som jobbar i förebyggande syfte. De arbetar främst med förmedling av kunskap och information till skolor, myndigheter och företag om mäns våld mot kvinnor och barn. Läs mer på  www.rskriksforeningen.se

För mer information, kontakta gärna:

Siri Wikander, Head of People and Culture Hemfrid, 0709-82 81 81 siri.wikander@hemfrid.se

Maria Andersson, vd Hemfrid, 070-425 15 22, maria.andersson@hemfrid.se

Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids 2 000 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel.