Göteborgsfamilj ny ägare av Hagabadet

Under sommaren blev det klart att Hagabadets vd Pelle Johansson och Helene Johansson köper Hagabadet från hälsokedjan Feelgood. Sedan dess har de rivstartat med satsningar som ska lyfta fram det unika hos den 137-åriga Göteborgsinstitutionen.

Mysigare miljöer att koppla av i, en ny aromabastu och en ny gymavdelning är bara början på de många förbättringar som paret Johansson tänker genomföra.

- Målsättningen är att vår passion för rörelse, energi, beröring, avkoppling och god mat ska avspeglas i allt från inredning till närvaron och omsorgen i personalens bemötande, säger Helene Johansson och tillägger:

- Vi kommer att arbeta med allt från de små detaljerna till att lyfta fram vår unika historia och vår helhet med fokus på att förbättra vårt erbjudande till våra gäster.

Både Helene och Pelle har mångårig branscherfarenhet och en stark anknytning till den verksamhet de nu tagit över. Helene har under de senaste åren arbetat som marknads-och försäljningschef på Varbergs Kurort, men innan dess var hon anställd på Hagabadet i samband med att verksamheten återuppstod

1997. Pelle i sin tur är vd för Hagabadet sedan 2010 och var dessförinnan v vd för träningskedjan World Class Internationell under många år.

- Pelle och jag har valt att göra denna satsning för att vi älskar Hagabadet och för att vi tror på verksamhetens framtid. Vi ser därför fram emot att arbeta sida vid sida med att förbättra och förädla allt det som bara Hagabadet kan erbjuda oss göteborgare, säger Helene Johansson.

Helene Johansson, Marknadschef Hagabadet

Telnr: 0706-600827

Mail: helene.johansson@hagabadet.se

• hagabadet
  • privatägt
  • familjeägt

Hagabadet är det gamla badhuset som byggdes 1876 som ett led i att stoppa kolerans härjningar i Göteborg under 1800-talet. Än i dag sysslar vi med att hålla folk friska, starka och levande. Under vårt tak erbjuder vi träning från morgon till kväll 7 dagar i veckan, flera varma vackra bad, stans bästa PT,s och en restaurang som älskar kombinationen nytta OCH njutning

Vår yogastudio PureYoga ligger i framkant och är en av de största i Sverige med tre salar varav 2 är för varm yoga. Utbudet sträcker sig från yoga för nybörjaren till utbildningar för den som vill gå vidare till ätt själv lära ut.

Behandlingsavdelningen för massage, kurer och skönhetsvård är välbesökt. Vi arbetar med skönhetsprodukter från Kerstin Florian i våra spabehandlingar och med K Lift vid avancerad skönhetsvård. Vår historia vårdar vi ömt genom att erbjuda att även erbjuda robusta och sköna behandlingar som tångbad och tångmassage med nyskördad tång från det friska havet utanför Varberg.

Vår restaurang Pure Bistro & Wine är kravcertifierad och serverar grönt, raw food, grönlistad fisk och gårdskött från närområdet. I vår bar och i vår spaavdelning serverar vi råsaft, juicer och smoothies.

Idag är Hagabadet en destination för hälsa och njutning för göteborgaren. Här hittar du det som gör livet extra levande; spa, träning, bad, yoga, behandling, brunch, rawfood, bistro, skratt, möten och mycket mer.