Top Cats och Erik Hassle på Grönan

Top Cats och Erik Hassle på Grönan

Nästa vecka bjuder Gröna Lunds konsertarena på rockabilly och skönsjungen pop. Melodifestivalssuccén Top Cats gästar Lilla Scen måndagen den 23 juli och den fantastiske Erik Hassle intar samma scen tisdagen den 24 juli.

Top Cats
måndag 23 juli
Dessa fem värmländska rockabilly-killar från Torsby tog Sverige med storm när de framförde låten ”Baby doll” i Melodifestivalen och blev framröstade via andra chansen till en finalplats. Med energi och humor blåser de nytt liv i rockabillygenren och den 23 juli kl. 20.00 kommer Top Cats till Gröna Lunds Lilla Scen.

Erik Hassle tisdag 24 juli
Erik Hassle släppte sitt debutalbum ”Hurtful” 2009 och det belönades med både en Grammis och ett P3 Guld-pris för ”Bästa nykomling”. Sedan dess har svenska folket tagit honom till sina hjärtan. Den 4 juli kom Hassles efterlängtade album ”We dance” som bland annat innehåller den populära singeln ”Stay”. Den 24 juli kl. 20.00 spelar han på Lilla Scen.

För mer information kontakta Camilla Cederquist på telefon 010-708 71 12 eller e-mail camilla.cederquist@gronalund.com. För pressbilder besök Gröna Lunds bildbank www.bilder.gronalund.com och klicka på ”Pressbilder”.

KONSERTSOMMAREN 2012
Med Gröna Lunds entrékort Gröna Kortet har man fri entré hela säsongen, inklusive alla konserter. Gröna Kortet kostar 199 kr och går att köpa i Gröna Lunds webbshop eller i Gröna Lunds entrékassor.

Top Cats – 23 juli på Lilla Scen
Opeth – 14 september på Stora Scen
Takida – 20 september på Stora Scen
The Hives – 21 september på Stora Scen

Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts Scandinavia AB tillsammans med Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 30 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker. Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. 2011 hade tivolit ca 1400 anställda under säsongen, över 1,4 miljoner besökare och omsatte drygt 450 miljoner kr, vilket gör tivolit till en av landets ledande besöksattraktioner.