KRAFFT är tillbaka som sponsor för Young Rider Cup i Gothenburg Horse Show

Lantmännen KRAFFT AB, Sveriges största leverantör av hästfoder, sponsrar tävlingen KRAFFT Young Rider Cup i Gothenburg Horse Show 2017. Tävlingen riktar sig till ungdomar mellan 16-21 år som genom fem olika kvaltävlingar under säsongen kan ta sig till finalen i Scandinavium i Göteborg, som äger rum lördagen den 25 februari.
– Vi ser fram emot att åter sponsra KRAFFT Young Rider Cup, det är en fantastisk cup där unga ryttare ges möjlighet att delta i en av Sveriges största hopptävlingar, säger Frida Måshammar Nordell, marknadschef KRAFFT.

Gothenburg Horse Show är en av de tre största inomhustävlingarna för ridsport i världen och erbjuder en bredd av olika tävlingsklasser. KRAFFT har sedan många år tillbaka, med undantag för 2016, sponsrat den mest prestigefyllda hoppcupen för ungdomar under inomhussäsongen, KRAFFT Young Rider Cup.

– Vi är jätteglada över att KRAFFT nu är tillbaka och stöttar oss i vår fina ungdomssatsning. Tio kvalade ryttare tar sig till final och där får de möjlighet att mäta sig på internationell nivå, då vi även bjuder in tio internationella ryttare till finalen i Scandinavium, säger Patrik Fredriksson, sälj- och sponsorchef på Got Event AB.

Under onsdagens och torsdagens tävlingsdagar, den 22-23 februari, så är det så kallade uppvärmningsklasser i KRAFFT Young Rider Cup och själva finalen avgörs sedan under lördagen den 25 februari på Scandinavium.

– Flera av dagens framgångsrika ryttare har en gång i tiden tävlat i just KRAFFT Young Rider Cup, däribland både Douglas Lindelöw och Linda Heed som idag är sponsrade av KRAFFT, säger Frida Måshammar Nordell.

KRAFFT har funnits på marknaden i över 30 år och är Sveriges största leverantör av hästfoder. KRAFFT ingår i Lantmännen-koncernen och har sitt huvudkontor i Malmö.

Gothenburg Horse Show arrangeras den 21-26 februari 2017 av Got Event AB, Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag, som driver tio arenor i Göteborg, bland annat Scandinavium.

För ytterligare information:
Tomas Torgersen, tävlingsledare Gothenburg Horse Show, tfn: 0761-96 83 23
tomas.torgersen@gotevent.se
Patrik Fredriksson, sälj- och sponsorchef Got Event, tfn: 031-368 44 88,
e-post: patrik.fredriksson@gotevent.se
Frida Måshammar Nordell,
marknadschef KRAFFT, tfn:
0725-18 91 32,
e-post:
frida.nordell@krafft.nu
www.gotevent.com

• samarbetspartners

Gothenburg Horse Show är ett årligen återkommande evenemang i Göteborg och en av världens tre största inomhustävlingar för ridsport. Sedan starten våren 1977 har över 2,5 miljoner hästälskare besökt evenemanget. Det är ett samarrangemang mellan Got Event och Svenska Ridsportförbundet tillsammans med Internationella Ridsportförbundet, FEI.

2017 års tävlingar genomförs mellan den 21 - 26 februari.

Tomas Torgersen

Show Director Gothenburg Horse Show 076 - 196 83 23