Onkyo E900M, A800 och H900M: Flaggskeppsmodeller för högupplöst ljud

LAS VEGAS – I samarbete med Gibson Innovations lanserar nu Onkyo premiumhörlurarna E900M, A800 och H900M för en högupplöst ljudupplevelse. De är en del av Onkyos kompletta högtalar- och hörlurssortiment som visas upp för första gången på CES-mässan i Las Vegas.

Onkyo ligger bakom åtskilliga innovationer sedan starten 1946 och än idag är företaget engagerat i utvecklingen av högupplöst ljud. Onkyo är den största distributören av högupplösta nedladdningar i Japan med e-Onkyo Music Store som under 2015 även lanserats i USA, Storbritannien och Tyskland. Bolagets populära app Onkyo HF Player har blivit inkörsporten till många förstagångsupplevelser gällande det högupplösta ljudets klarhet och precision.

Produktinformation:

E900M High Resolution Audio in-ear headphones – En av de mest avancerade in-ear-hörlurar som finns idag. De dubbla balanserade 6 millimeters dynamiska elementen ger ett fantastiskt ljud både i högupplöst- och standardformat. Den trevägs akustiska arkitekturen balanserar låga, mellan- och höga frekvenser, vilket ger ett fylligare basljud.

Nyckelfunktioner:

• 6 millimeters dynamiska högtalarelement + dubbla balanserade armaturelement ger en detaljrik ljudkvalitet för högupplöst ljuduppspelning
  • 3-vägs akustisk hybrid-arkitektur
  • 3-vägs passivt cross-over system
  • Frekvensområde 5 Hz–40 kHz
  • Känslighet 107 dB
  • Impedans 16 Ω
  • In-line-fjärrkontroll med inbyggd mikrofon för att styra musikuppspelningen och hantera handsfree-samtal
  • Akustiskt sluten arkitektur begränsar omgivande buller
  • Lågimpedans högupplöst Audio-kompatibel 1,3 m löstagbar tvinnad OFC-kabel
  • Finns i svart finish

A800 High Resolution Audio indoor headphones – Skapade för ett rent och exakt ljud, med 50 millimeters högeffektiva högtalarelement som tar dig närmare originalinspelningen än någonsin tidigare.

• 50 millimeters element med flerskiktsmembran
  • Frekvensområde 4 Hz–40 kHz
  • Känslighet 100 dB
  • Impedans 32 Ω
  • Akustiskt öppet arkitektursystem
  • Stöd för högupplöst ljud via 3 m löstagbar tvinnad OFC-kabel med låg impedans
  • Mjuka kuddar ger en bekväm, ergonomisk passform
  • Finns i svart finish
  • H900M High Resolution Audio over-ear headphones – Lyxiga over ear-hörlurar som erbjuder högupplöst ljud, utmärkt komfort och bullerisolering. 50 millimeters högeffektiva element samt kåpor tillverkade i aluminium gör dessa hörlurar till en perfekt följeslagare för högkvalitativ musik eller video. De avancerade elementen levererar en korrekt diskant, tydligt och öppet mellanregister samt djup och balanserad bas, oavsett volym.

• 50 millimeters element med flerskiktsmembran
  • Frekvensområde 5 Hz–40 kHz
  • Känslighet 105 dB
  • Impedans 16 Ω
  • Akustiskt sluten arkitektur begränsar omgivande buller
  • Stöd för högupplöst ljud via en löstagbar tvinnad OFC-kabel med låg impedans
  • Mjuka kuddar med utmärkt komfort och bullerisolering

• Priser:

• E900M (€399.99/$449.99)
    • A800 (€399.99/$399.99)
    • H900M (€299.99/$299.99)

Hörlurarna lanseras i Europe och USA under narrs månad 2016.

För mer information, vänligen kontakta:

Daniel Lindén, nordisk marknadschef, Gibson Innovations

Tel. +46 709 60 24 16, daniel.linden@gibson.com

För övrig information eller lån av produkter, vänligen kontakta:

Jacob Forssblad, CED Kommunikation, tel. 073-993 50 95, jacob@cedkommunikation.se

• onkyo
    • gibson innovations
    • gibson
    • high resolution audio
    • hörlurar
    • ces 2016
    • h900m
    • a800
    • e900m
    • philips

About Gibson Innovations

We’re Gibson Innovations, and we love music. We combine innovation, great sound and sophisticated design to create music and entertainment products across a dynamic portfolio of brands: Philips, Philips Fidelio, Gibson, GoGear, Onkyo and Trainer. We’re part of Gibson Brands, Inc., one of the fastest-growing music lifestyle companies in the world, with a portfolio of brands that spans the full journey of music: creation, performance and experience. For our latest news go to www.gibsoninnovations.com/news.

Daniel Lindén

Presskontakt Marknadschef +46 709 60 24 16