​Husqvarna Motorcycles väljer Four PR

Motorcykeltillverkaren Husqvarna Motorcycles väljer PR- och kommunikationsbyrån Four PR som partner för sin kommande lansering av två helt nya unika landsvägsmotorcyklar. De två nya motorcyklarna, med namnen VITPILEN och SVARTPILEN, riktar sig mot en helt ny urban målgrupp – det är dags för storstadsborna att ta hojen.

Husqvarna Motorcycles, som är ett av världens äldsta motorcykelmärken, byggde sin första motorcykel 1903. Husqvarna har genom åren byggt flera prisbelönta motorcyklar, bland kända modeller hittar man Silverpilen och Drömbågen. I modern tid har Husqvarna dock varit starkast inom motocross- och enduromotorcyklar, men hösten 2017 lanserar de två helt nya landsvägsmotorcyklar – VITPILEN och SVARTPILEN. Four PR har fått i uppdrag att driva PR- och kommunikationsarbetet för de nya motorcyklarna.

– I Four PR har vi hittat en nära partner som förstår oss och vad vi vill åstadkomma med lanseringen. Vi kommer rikta oss mot helt nya målgrupper när det gäller VITPILEN och SVARTPILEN, vilket innebär att PR-arbetet får en nyckelroll i lanseringen. Vi vill skapa intresse hos medvetna urbana människor, som kan ställa bilen till förmån för en motorcykel, säger Dalida Matiros, Marketing Manager på Husqvarna Motorcycles Scandinavia.

Byrå i stark tillväxt
Den Örebrobaserade PR-byrån Four PR har haft en stark tillväxt den senaste tiden med flera nya och utökade förtroenden och uppdrag. Medarbetar-styrkan har sedan 2015 gått från tre till sju personer. Four PR kommenterar det nya samarbetet så här:

– Det känns fantastiskt roligt att Husqvarna Motorcycles ska lansera två nya landsvägsmotorcyklar, anpassade för den urbana människan. Det ligger i tiden. Dessutom är det extra roligt att vi fått det prestigefyllda uppdraget att driva PR- och kommunikationsarbetet inför lanseringen, säger Fredrik Stengarn, partner på Four PR.

Lanseringen är planerad att ske i slutet av 2017.

För mer information och intervjuer, var vänlig kontakta
Fredrik Stengarn, Four PR | fredrik.stengarn@fourpr.se eller 0735-23 23 32
Dalida Matiros, Husqvarna Motorcycles Scandinavia | dalida.matiros@husqvarna-motorcycles.com eller 0705-59 18 66

Four PR grundades 2010 i Örebro men har i dag även kontor i Stockholm och är verksamma i hela Norden. Byrån sysselsätter i dag 7 personer och anlitas av kunder både i och utanför Sverige, inom B2B, B2C och intresseorganisationer. De största kunderna är Ford Motor Company, Lantmännen Unibake, Knauf Insulation och Engcon Holding.