Findity och Eurocard förenklar hanteringen av utlägg

Findity har integrerat Eurocards företagskort i sin plattform för hantering av utlägg i tjänsten. Resenär kan nu få en automatiserad digital tjänst från ett köp med Eurocard till utläggsrapportering och bokföring i företagets ekonomisystem.

Stockholm, 4 februari 2016. Findity och Eurocard har tecknat ett samarbetsavtal som förenklar hanteringen av utlägg och köp med företagskort för företag och dess anställda. Med samarbetet får resande en automatiserad digital tjänst, från det att man använder sitt företagskort, till det att man skickat in sin rapport för utlägg och det har bokförts i företagets ekonomisystem.

– Med detta samarbete får resande och företag en enkel, snabb och säker redovisning av alla företagsutlägg som sker för de anställda. Vårt populära företagskort tillsammans med Findity’s lösning Companyexpense för utläggshantering, gör att kunder erbjuds ett komplett alternativ till manuella rutiner gällande utlägg, säger Richard Hammarstedt, Key Account Manager på Eurocard.

I Findity´s utläggstjänst Companyexpense får användaren upp en lista med alla köp gjorda med företagskortet innehållande, tidpunkt, inköpsställe och belopp. Användaren väljer sedan vilka köp som ska redovisas som utlägg och vilka ytterligare verifikat, som till exempel utlägg för milersättningen och traktamente som ska läggas till en utläggsrapport. Traktamente räknas ut automatiskt och den skapade rapporten kan sedan skickas digitalt direkt till företagets ekonomisystem för bokföring och digital signering.

– Samarbetet med Eurocard är ett perfekt exempel på hur vår plattform kan användas för värdeadderande tjänster som underlättar vardagen, i detta fall både för person och för företag, säger Christoffer Landström, produktchef på Findity AB.

Richard Hammarstedt, Key Account Manager, richard.hammarstedt@eurocard.se, +46 8 14 67 86

Christoffer Landström, Produktchef, christoffer.landstrom@findity.com, +46 70 200 36 31

Om Eurocard

Eurocard är en ledande nordisk betal och kreditkortsleverantör. Sedan 1965 hjälper Eurocard företag och privatpersoner att skapa kontroll och spara kostnader genom smarta, tillgängliga och kostnadseffektiva lösningar. Läs mer på http://www.eurocard.se.