Norsk Data Senter tecknar ramavtal med Sør Trøndelag fylkeskommune

Den norska IT-leverantören Norsk Data Senter (NDS), som sedan december 2012 är del av Dustins nordiska koncern, tecknar ramavtal med Sør Trøndelag fylkeskommune (STFK). Ramavtalet är värt upp till 200 miljoner norska kronor.

Ramavtalet löper två år med möjlighet till förlängning upp till fyra år och har ett värde på omkring 35 miljoner norska kronor per år. Ramavtalet är en fortsättning på det ramavtal gällande IT-utrustning som löpt sedan juli 2009. Avtalet innebär att NDS ska leverera datorer, surfplattor, skärmar, projektorer samt servrar med tillbehör till kommunala företag och organisationer i Sør Trøndelag och fylkets 19 kommuner.

”Sør Trøndelag fylkeskommune med kommuner är några av våra viktigaste kunder. Den offentliga sektorn är i allt större grad med och driver utvecklingen av innovativa IT-lösningar vilket gör STFK till en spännande samarbetspartner för oss. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete”, säger Parly Stallvik, director of sales på NDS Midt-Norge.

Det nya ramavtalet skiljer sig något jämfört med det som tecknades i juli 2009. Avtalet för digitala läromedel delas mellan NDS och två andra aktörer medan avtalet för OXC kompatibla-enheter tilldelas en annan leverantör jämfört med 2009. Vem som tilldelas avtalet för nätverk och kommunikationsutrustning är fortfarande inte avgjort.

”Ramavtalet som NDS nu förlänger med Sør Trøndelag fylkeskommune är ett kvitto på att Dustin har en stark lokal närvaro i Norge. Vi tar hem ramavtalet i konkurrens med två andra aktörer för andra gången i rad sedan 2009 vilket är ett otroligt styrkebesked”, säger Georgi Ganev, VD och koncernchef för Dustin.

Utöver det förlängda ramavtalet gällande IT-utrustning har NDS sedan juli 2011 även ingått två ramavtal gällande konsulttjänster och multifunktionsmaskiner samt print och service med STFK. De två avtalen har en löptid på mellan 2 och 4 år och ett sammanlagt värde på omkring 25 miljoner norska kronor per år.

För ytterligare information:

Parly Stallvik, director of sales på NDS Midt-Norge
E-mail: ps@nds.no
Telefon: +47 926 45 141

Mattias Lindquist, presskontakt
E-mail: press@dustin.se
Telefon: +46 8 553 44 211

Dustin är Nordens ledande återförsäljare av IT och hemelektronik. Sedan starten 1984 har vi vuxit till en koncern med fler än 900 engagerade medarbetare i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Idag omsätter vi 6 miljarder kronor och erbjuder omkring 200 000 produkter med tillhörande tjänster via webben och vår katalog. Våra kunder utgörs av företag, offentlig sektor och privatpersoner. Vi erbjuder smarta helhetslösningar, brett sortiment och snabba leveranser – allt för att tillgodose dina IT-behov. Mer information hittar du på dustin.se.