Serneke väljer DQC som SharePoint partner

Serneke AB har genom ett samarbetsavtal tilldelat DQC uppdraget att tillhandahålla support och förvaltning av Sernekes SharePoint-miljöer.

DQC kommer genom samarbetsavtalet säkerställa drift, förvaltning och vidareutveckling av Sernekes SharePoint-miljöer som bland annat innefattar intranät, ledningssystem och projektytor.

– Det känns väldigt stimulerande att DQC nu får vara med och säkerställa att Sernekes SharePoint applikationer utvecklas i samma tempo som företaget, säger Jonas Andersson, VD på DQC.

Serneke är en nytänkande och expansiv byggkoncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Bolaget startades 2002 av Ola Serneke och har under de senaste åren varit ett av Sveriges snabbast växande företag. Engagerade medarbetare med en tydlig målbild och vision att utmana ledarna inom branschen är en av flera förklaringar till framgångarna.

–Serneke är under ständig utveckling så därför behöver vi en partner som vi kan växa tillsammans med. DQC är en sådan partner och besitter både den strategiska och tekniska kompetensen vi eftersöker. Vi ser fram emot detta samarbete, säger Tomas Järund, Kommunikationschef på Serneke.

För ytterligare information kontakta:

Jonas Andersson, VD på DQC Sverige AB
Tel: +46 76 141 43 02 eller e-post: jonas.andersson@dqc.se

Tomas Järund, kommunikationschef på Serneke AB
Tel: +46 70 445 50 87 eller e-post: tomas.jarund@serneke.se

För mer information om DQC, följ oss på

Vi är experter på Microsoft SharePoint

DQC är en Microsoft Gold Partner med dedikerat fokus inom samarbetsverktyget SharePoint. Vi hjälper våra kunder att maximera affärsnyttan med SharePoint med högsta fokus på kundernas kärnverksamhet. Vi erbjuder nyttobaserade lösningar inom dokumenthantering, intranät, portaler och ledningssystem.