DQC, ett av Sveriges ledande IT- företag inom SharePoint-lösningar, får ett nytt utseende.

Den 18 december 2013 introducerades DQC:s nya logotyp och grafiska profil. Den nya logotypen ersätter den tidigare som snart har 7 år på nacken.

– Den tidigare logotypen var för otydlig och dessutom är bolaget inne i en tillväxtfas. Vi växer, vi har rekryterat ny personal och vi arbetar fram nya tjänster och erbjudanden. Så man kan säga att logotypen är en del av den resan, säger Jonas Andersson, vd på DQC.

Den nya logotypen känns nu tydligare, smartare och kaxigare. Är det så ni vill uppfattas?

– Ja, vi är ett växande företag med den bästa kompetensen du kan tänka dig. Smart håller jag absolut med om. Sen kanske jag väljer att byta ut kaxig mot ödmjuk och hungrig istället, säger Jonas.

– Men visst har vi egentligen all anledning att slå oss för bröstet. Inte minst med tanke på de fantastiska resultat vi får på våra kvalitetsuppföljningar. Både när det gäller våra konsulter som är ute hos kund, men även på avslutade projekt och samarbeten. Ett kvitto på att våra kunder är nöjda med oss! Det är grymt kul och det gör mig oerhört stolt att jag har förmånen att få omge mig med så många bra och kompetenta medarbetare, avslutar Jonas.

Kontakta oss gärna för mer information:

DQC i Stockholm
Gustav Söderkvist