Krångelfritt prinsessbesök i Hong Kong

Prinsessan Birgitta besökte den tredje december Hong Kong. Som aktiv seniorprinsessa passade ett besök hos Doros dotterbolag Doro Hong Kong Ltd perfekt.

– Vi är oerhört stolta och glada över att prinsessan valde att träffa Doro under sitt tajta schema i Hong Kong. Prinsessan Birgitta personifierar vår målgrupp, som vill hålla kontakten med nära och kära på ett enkelt sätt, säger Jérôme Arnaud, VD Doro.

Doro har utvecklat kvalitetsprodukter inom hemelektronik sedan 1974. Under de senaste åren har Doro varit mycket framgångsrika med sitt arbete i att erbjuda marknaden enkla mobiltelefoner speciellt anpassade efter seniorers behov. Senast ut återfinns Doro PhoneEasy® 410gsm som är Doros första vikbara telefon. Telefonen är perfekt för den som söker en tydlig och lättanvänd mobiltelefon, där användaren slipper oroa sig över knapplås. Den ser ut som vilken vanlig mobil som helst, men erbjuder användaren en tydligare display och separerade knappar. Doro PhoneEasy® 410gsm kan även skicka och ta emot SMS, ta emot MMS och fungerar bra med hörapparat enligt M3/T4.

Högupplösta bilder på mobiltelefonerna finns att ladda ner på www.doro.com.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Jérôme Arnaud, VD Doro, telefon +46 (0)46 280 50 05,
e-post jerome.arnaud@doro.com

Petra Lundgren, Marketing Communication Manager Doro, telefon +46 (0)46 280 50 78, e-post: petra.lundgren@doro.com

För produkttester vänligen kontakta:
Daniela Rogosic, Sund Kommunikation, telefon +46 (0)733 456 741
e-post daniela.rogosic@sundkommunikation.se