Doro lanserar multimediaspelare för hela familjen

Doro lanserar nu CinemaDrive 200, en lätthanterlig mediaspelare som ryms i en jackficka och som kan lagra hela 80 GB, motsvarandes cirka 150 timmar film eller cirka 4000 bilder. CinemaDrive 200 gör det enkelt att visa bilder och filmer direkt i TV:n utan att behöva koppla via datorn, vilket gör den till det perfekta sällskapet i hemmet, på resan eller i sommarstugan. CinemaDrive 200 är en multimediaspelare i kompakt design med inbyggd mjukvara som gör det lätt att visa bilder och film samt spela musik i de flesta filformat. Spelaren är smidig att ta med till vänner och bekanta eller när man är på resande fot, tack vare det lilla behändiga formatet. Spelaren ryms smart i en jackficka eller i en handväska. Mediaspelaren kopplas enkelt till en TV eller projektor och startas och styrs via den medföljande fjärrkontrollen. För den som är ute efter en maximal film- eller ljudupplevelse, så går det utmärkt att koppla CinemaDrive 200 till ett surround system via TVn. – På Doro är vi övertygade om att den här typen av multimediaspelare kommer att bli ett allt vanligare inslag i de svenska familjehemmen framöver. CinemaDrive 200 är dagens diabildsprojektor och erbjuder förutom ett smidigt och spännande alternativ för bildvisning på TV-skärmen även film- och musikuppspelning. Dessutom är CinemaDrive 200 perfekt att ta med sig på resan, antingen som sällskap till hela familjen en regnig dag i sommarstugan eller som räddningsplanka för föräldrar som vill ha det lugnt på kvällarna, säger Fredrik Forssell, marknadschef på Doro. CinemaDrive 200 är designad i en sober svart färg, vilket gör att den naturligt smälter in i det moderna och stilrena hemmet. Produkten är lätt att hantera för såväl vuxna som barn; filer förs snabbt och smidigt över via datorns USB-port till CinemaDrive 200, vilket sparar både tid och pengar i jämförelse med att bränna CD- eller DVD-skivor. På ett enkelt sätt samlar du alla dina bilder, filmer och låtar på ett och samma ställe. – Vår multimediaspelare ligger helt rätt i tiden och tar utgångspunkt i en bred användargrupp genom att stödja de flesta filformaten. På så sätt begränsas inte nedladdningsalternativen till endast en källa, utan konsumenterna kan själva välja i vilket format de laddar ner sina filmer, musik och bilder, säger Fredrik Forssell. CinemaDrive 200 väger 160 gram och mäter 80 x 148 x 24 millimeter. Mediaspelaren säljs hos återförsäljare av hemelektronik över hela landet och kostar cirka 2 000 kronor. Läs mer om Doros produktsortimentet på www.doro.se. För snabb nedladdning av bilder klicka här. För ytterligare information vänligen kontakta: Fredrik Forssell, Marknadschef på Doro, telefon 0705 15 67 34, e-post fredrik.forssell@doro.se Camilla Nilsson, Marknadskommunkationsansvarig, Consumer Products, telefon 0706 988 265, e-post camilla.nilsson@doro.se För produkttester vänligen kontakta: Daniela Rogosic, Sund Kommunikation, telefon 0733 45 67 41, e-post daniela.rogosic@sundkommunikation.se Om Doro Med över 30 års erfarenhet inom telefoni kännetecknas Doro idag av innovativa och användarvänliga konsumentelektronikprodukter. Verksamheten omfattas av utveckling, marknadsföring och försäljning av ett brett produktsortiment inom fyra business units; Home Electronics, Luba Sports Electronics, Business Electronics och Care Electronics. Bolagets produkter säljs i över 30 länder världen över via en rad återförsäljare, däribland elektronikbutiker, onlinebutiker och sportbutiker. 2006 omsatte bolaget 433 MSEK. Doro-aktien är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Doro på www.doro.com