SweDeltaco distribuerar surfplattor, ultrabooks och bärbara datorer från Gigabyte

Deltaco inleder samarbete med Gigabyte

Gigabyte har tillverkat och utvecklat moderkort sedan 1986 och ligger i framkant när det gäller utveckling, design och tillverkning av såväl moderkort som andra IT-tillbehör – som grafikkort och PC-komponenter. Under de senaste fem åren har Gigabyte gett sig in på marknaden med bärbara datorer, surfplattor och ultrabooks. Gigabyte har genom åren fått ett flertal utmärkelser för sina produkter.

SweDeltaco kommer att distribuera surfplattor, ultrabooks och bärbara datorer från Gigabyte med ensamrätt i Norden.

– Gigabytes starka varumärke och SweDeltacos väletablerade försäljningskanaler kommer att öppna nya affärsmöjligheter för båda företagen. Det finns stor efterfrågan på mobility-produkter på IT-marknaden och vi erbjuder ett mycket brett sortiment av tillbehör till mobila enheter. Det som saknades i vårt sortiment var just bärbara datorer och ultrabooks. Vi är glada att vi nu kan komplettera vårt mobility-sortiment med Gigabytes högkvalitativa produkter. Självklart räknar vi inte med att sälja dessa produkter i stora volymer, men vi tror att kräsna kunder som är ute efter surfplattor, ultrabooks och laptops utöver det vanliga, kommer att gilla vårt erbjudande, säger Siamak Alian, inköpschef på SweDeltaco AB.

"Gigabyte är mycket glada och hedrade över ett samarbete med SweDeltaco när det gäller försäljning av bärbara datorer i Sverige. Gigabyte har varit framgångsrika i många europeiska länder och genom att bygga ett partnerskap med SweDeltaco kan vi nu erbjuda något speciellt och annorlunda även till svenska konsumenter”, säger Claudia Peng, EU-försäljningschef på Gigabytes notebook division.

Första leveransen från Gigabyte, två surfplattor, har redan kommit in i lager. Ultrabooks och laptops kommer in under hösten.

För mer information, kontakta:
Siamak Alian, inköpschef SweDeltaco AB
Tel: 08-555 762 41
E-post: siamak@deltaco.se

GIGABYTE: Leader in Motherboard Innovation

GIGABYTE was founded in 1986, establishing our uncontested position in continuous technological innovation. By focusing on key technologies and achieving strict quality standards, GIGABYTE has been regarded as an innovative and trusted motherboard leader in the globe. To keep pace in a rapidly changing world, we have offered a comprehensive product line covering Graphics Cards, PC Components, PC Peripherals, Laptops, Slate Devices, Desktop PCs, Network Communications, Servers and Mobile Phones. We dedicate to building up a full-range digital life, responding promptly and sonorously to consumer desires and needs.

• ultrabook
  • notebook
  • surfplatta
  • gigabyte

Deltaco grundades 1991 och är en av Nordens ledande nischleverantörer och distributörer av IT-produkter. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för 21 år sedan. Deltaco har 77 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland, Danmark och Norge. Aktierna i Deltaco är listade på First North under kortnamnet DELT. För mer information, se www.deltaco.se och www.deltacoab.se.