Deltaco distribuerar Point of View grafikkort.

Nederländska Point of View, har sedan starten 2000 vuxit till en av Europas ledande tillverkare av grafikkort och finns nu i mer än 50 länder.
Genom samarbete med distributören Deltaco förbättras nu tillgången på Point of Views produkter i Sverige, Danmark och Finland.

- Point of View welcome Deltaco as our distribution partner for Sweden, Denmark and Finland. This new partnership gives us a partner that knows how to present our product to the market. Second to that, it will create a stronger presence, säger Marcel van den Boomen, försäljningschef på Point of View.

Standardkort i lager
Point of View tillverkar grafikkort baserade på NVIDIAS kretsar och erbjuder allt från enkla grafikkort för kontorsdatorer till extrema kort för de sanna spelentusiasterna.

Deltaco strävar efter att ha hela sortimentet av standardgrafikkort i lager för snabb leverans till återförsäljare i Skandinavien.

Överklockade kort från fabrik
Point of View har även ett samarbete med överklockaren TGT och erbjuder TGT Beast Edition av utvalda grafikkort. Det innebär att användarna kan köpa grafikkort som är fabriksöverklockade och försedda med de anpassade kyllösningar som krävs för dessa hastigheter. Dessa kort erbjuds som beställningssortiment och säljs med samma garantier som de vanliga grafikkorten.

Surfplattor
Deltaco ser även att Norden är en intressant marknad för Point of Views 10.2” Mobii Tablets som nu levereras med Android 2.2 installerat. Den inbyggda HDMI-utgången ger nya användningsområden för dessa surfplattor.
De första modellerna har WLAN 802.11b/g/n och inom kort lanseras även versioner med GSM/3G och GPS.

Om Deltaco

Deltaco är en av Nordens ledande nischdistributörer av IT-tillbehör. Företaget grundades 1991 och ingår i Intoikoncernen sedan 2005. Bolaget har ett mycket konkurrenskraftigt erbjudande genom effektiva inköp i lågkostnadsländer i Asien, ett modernt logistikcenter i Stockholm och bred distribution till de flesta stora nordiska återförsäljarna. Bolaget har visat stabil organisk tillväxt och vinstökning varje år sedan starten för nitton år sedan. Deltaco har 71 medarbetare, huvudkontor i Stockholm och dotterbolag i Finland och Danmark. För mer information se www.deltaco.se.

För ytterligare information kontakta:

Khazar Amini

Marknadschef