Cash IT kassasystem i samarbete med Babs Paylink

Cash IT Retail fungerar mycket bra med Babs Paylink, det står klart efter att den färdiga integrationen mellan programmen testats i ett pilotprojekt. Enligt Robert Karlsson, vd på kassaregistertillverkaren Cash IT, innebär samarbetet med Babs Paylink stora fördelar för såväl framtida som befintliga kunder.

Den svenska kassaregistertillverkaren Cash IT har nu slutfört de sista testerna av integrationen mellan kassasystemet Cash IT Retail och Babs Paylink. Babs Paylink är Sveriges största leverantör av betalkortsterminaler och ledande inom säker betalkortsteknologi och samarbetet ger Cash IT en bredd som gör företagets system ännu mer attraktiva för kunderna.

– Babs Paylink är en mycket stor aktör i branschen. Det är värdefullt för oss att vi har ett så bra samarbete och det gör vardagen enklare för många av våra kunder, säger Robert Karlsson, vd för Cash IT.

Babs Paylink har drivit utvecklingen på betalmarknaden i Sverige och har varit föregångare för införandet av EMV-standarden, som kunderna kommer i kontakt med i form av chip- och pinterminaler.

– Vi satsar precis som Cash IT hårt på informationssäkerhet, säger Mats Lindstedt på Babs Paylink. I handeln måste man alltid kunna ta betalt utan avbrott och det är något vi verkligen arbetar hårt för – att utrustningen ska fungera säkert och utan avbrott.

När det gäller utrustningen i en butik finns stora krav på driftsäkerhet – det ska gå att ta betalt även när kundtrycket är högt. För att säkerställa att integrationen mellan Cash IT Retail och Babs Paylink uppfyllde företagens krav testkördes lösningen hos pilotkunden JLB Bygghandel i Säffle. Hos JLB Bygghandel är man mycket nöjda med pilotprojektet.

– Vi har kunnat se en rejäl uppryckning med det nya systemet. Eftersom vi ofta har mycket folk i butiken är det viktigt att vi har ett system som fungerar helt utan avbrott. Det här har fungerat klockrent från första stund, säger Erik Axelsson på JLB bygghandel.

Enkelt få kassakopplad betalkortsterminal

Många handlare som ska byta kassaregister har redan en betaltjänst från Babs Paylink. För dem blir det enklare att byta till ett kassaregister från Cash IT utan att behöva byta terminalleverantör. Är man kund hos Babs Paylink idag är det väldigt enkelt att fortsätta vara det, men ändå få en kassakopplad terminal.

En integrerad betalkortsterminal gör säljprocessen snabbare, eftersom summan bara behöver anges en gång. Det minskar risken för felslag och kunden får bara ett kvitto istället för som tidigare ett från varje system.

– Med fristående betalkortsterminal händer det att man råkar ange kontant betalning i kassan fastän kunden vill betala med kort. Det är enkelt att tänka att man ska korrigera felslag efter dagens slut, men enligt den nya kassaregisterlagen måste det göras direkt, säger Robert Karlsson.

• kortbetalning
  • emv
  • chip och pin
  • butiksdatalösning
  • butiksdatasystem
  • certifierade kassaregister
  • certifierade kassasystem
  • godkända kassasystem
  • kassa
  • kassaapparat
  • kassalagen
  • kassalagen 2010
  • kassaregister 2010
  • kassaregisterlag
  • babs paylink
  • kassaregister

Om Cash IT
Sedan drygt 10 år utvecklar Cash IT det användarvänliga kassasystemet Cash IT Retail, som efterlever myndigheternas hårdaste krav på säkerhet och kontroll. Tack vare integrationen med ledande affärssystem erbjuds ett komplett butiksdatasystem där den manuella hanteringen minskar och informationen synkroniseras i alla led. För mer information, besök gärna www.cash-it.se.

Om Babs Paylink
Babs Paylink grundades 1999 då de tog över terminalverksamheten som tidigare låg inom Swedbank. Babs Paylink administrerar i dag ca 45 000 fristående- och kassakopplade betalterminaler.  Babs Paylink har betallösningar för både den lilla butiken på hörnet till den stora kedjan med butiker över hela Sverige.www.babspaylink.se

Mediekontakter:

Petra Jarelin, Cash IT