Låt bilen stå i sommar!

Svettig skinnklädsel och trasig luftkonditionering eller solglasögon och doften av nyklippt gräs? Biljetterna till Power Big Meet må vara bokade, men varför inte låta bilen stå parkerad resten av sommaren – det finns ju andra motorer att umgås med.

Att klippa gräsmattan är inte någonting man måste göra, det är någonting man ser fram emot. Någonting som väcker känslor. Det är inte så konstigt då över två miljoner svenskar lägger nästan en timme i veckan på att klippa sin gräsmatta under sommaren.

På Briggs & Stratton har vi byggt motorer till gräsklippare i över 100 år. Det har lärt oss en del om dessa känslor. Om friheten att koppla bort allting annat när motorn startar, om nyckfullheten hos nyklippt gräs, om relationen mellan människa och maskin – men också om kärlek.

Några av dessa känslor har vi tagit fasta på i en serie filmer som hyllar gräsklippningens ädla konst.

Filmerna hittar du här:

#Kärlek

#GodaGrannar

#Motgångar

#RensaSkallen

För frågor kontakta:
Magnus Persson, Operations & Sales Manager ScandinaviaBriggs & Stratton
Tel: 070 554 34 50
persson.magnus@basco.com

• Motorer, bilar, motorcyklar

• gräsklippare
  • gräsklippning